BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Miejsce i rola technologii informacyjnej w procesie samorozwoju młodzieży
Instytucja:
Data: maj 2005
Badacz: Beata Kuźmińska-Sołśnia, Katarzyna Ziębakowska-Cecot
Abstrakt:

Celem badania było określenie miejsca i roli technologii informacyjnej (TIK) w procesie samorozwoju młodzieży. Do zebrania materiału posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety. Próba liczyła 118 studentów Politechniki Politechniki Radomskiej oraz Prywatnej Wyższej Szkoły Ochrony Środowiska (w tym 77 osób studiowało dziennie, a 41 zaocznie). W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że respondenci w trakcie nauki najczęściej posługiwali się własnymi notatkami (91%), w dalszej kolejności wskazywano materiały z internetu (70%), skrypty, podręczniki (39%) oraz ściągi i notatki kolegów (27%). W opinii 67% badanych internet należy do rzetelnych źródeł informacji (przeciwnego zdania było 16% studentów, a 17% osób nie miało zdania w tej kwestii). Wśród serwisów internetowych wykorzystywanych przez respondentów do celów nauki najpopularniejsza okazała się wyszukiwarka Google. Następnie wymieniano takie portale jak: Onet (28%), Interia (18%), WP (13%), Ściąga (6%) oraz E-student (3%). Dodatkowo ustalono, że 61,86% badanych chciałoby korzystać z formy zaliczenia online.

Deskryptory TESE: technologia informacyjno-komunikacyjna, Internet, korzystanie z Internetu, e-kształcenie, egzamin, dostęp do Internetu
TESE descriptors: ICT, Internet, Internet usage, e-learning, examination, Internet access
Publikacje:
  • Kuźmińska-Sołśnia, B. i Ziębakowska-Cecot, K. (2005). Technologia informacyjna jako narzędzie wspomagające rozwój studentów i młodzieży szkolnej. Pedagogika Szkoły Wyższej, 26-27. Pobrane z http://www.bks.pr.radom.pl/publikacje/Technologia%20informacyjna%20jako%20narzedzie%20wspomagajace%20rozwoj%20studenta.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"