Obserwuj
Tytuł badania: |
Miejsce i rola technologii informacyjnej w procesie samorozwoju młodzieży |
Instytucja: |
|
Data: |
maj 2005 |
Badacz: |
Beata Kuźmińska-Sołśnia, Katarzyna Ziębakowska-Cecot |
Abstrakt: |
Celem badania było określenie miejsca i roli technologii informacyjnej (TIK) w procesie samorozwoju młodzieży. Do zebrania materiału posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety. Próba liczyła 118 studentów Politechniki Politechniki Radomskiej oraz Prywatnej Wyższej Szkoły Ochrony Środowiska (w tym 77 osób studiowało dziennie, a 41 zaocznie). W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że respondenci w trakcie nauki najczęściej posługiwali się własnymi notatkami (91%), w dalszej kolejności wskazywano materiały z internetu (70%), skrypty, podręczniki (39%) oraz ściągi i notatki kolegów (27%). W opinii 67% badanych internet należy do rzetelnych źródeł informacji (przeciwnego zdania było 16% studentów, a 17% osób nie miało zdania w tej kwestii). Wśród serwisów internetowych wykorzystywanych przez respondentów do celów nauki najpopularniejsza okazała się wyszukiwarka Google. Następnie wymieniano takie portale jak: Onet (28%), Interia (18%), WP (13%), Ściąga (6%) oraz E-student (3%). Dodatkowo ustalono, że 61,86% badanych chciałoby korzystać z formy zaliczenia online. |
Deskryptory TESE: |
technologia informacyjno-komunikacyjna, Internet, korzystanie z Internetu, e-kształcenie, egzamin, dostęp do Internetu |
TESE descriptors: |
ICT, Internet, Internet usage, e-learning, examination, Internet access |
Publikacje: |
- Kuźmińska-Sołśnia, B. i Ziębakowska-Cecot, K. (2005). Technologia informacyjna jako narzędzie wspomagające rozwój studentów i młodzieży szkolnej. Pedagogika Szkoły Wyższej, 26-27. Pobrane z http://www.bks.pr.radom.pl/publikacje/Technologia%20informacyjna%20jako%20narzedzie%20wspomagajace%20rozwoj%20studenta.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.