BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Raport z badań wyników nauczania przedmiotu literatura muzyczna (2008)
Kolejne lata cyklu: 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2012 2013
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: kwiecień 2008 – czerwiec 2008
Badacz: Małgorzata Bednarek, Jolanta Bedner, Maria Juchniewicz, Adam Kopytko, Janusz Bogdan Lewandowski, Ewa Nestorowicz, Małgorzata Ostrowska, Teresa Taradejna, Elżbieta Terlega-Stachów, Ewelina Wilburg-Marzec, Jerzy Zamuszko
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu diagnozy poziomu nauczania przedmiotu „literatura muzyczna” w poszczególnych szkołach, regionach i typach szkół. Do zebrania materiału posłużono się specjalnie skonstruowanym testem pisemnym, który składał się z dwóch części. W pierwszej respondentów poproszono o odpowiedzi na pytania po wysłuchaniu utworów (lub ich fragmentów) odtworzonych na płycie CD. Druga część testu obejmowała zadania czysto teoretyczne. Badaniem objęto wszystko szkoły drugiego stopnia w Polsce (108), posiadające absolwentów przedmiotu „literatura muzyczna”. Próba liczyła 1833 uczniów. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że średni poziom wykonania zadań testowych wynosił w Polsce 76,2%. Najwyższy odsetek wykonalności zadań odnotowano w regionie świętokrzyskim (84,2%), natomiast najniższy – w lubuskim (71%). Okazało się, że najwyższe wskaźniki uzyskały zadania związane ze znajomością faktury muzycznej (92%) oraz dynamiki (88,6%). Z kolei najwięcej problemów sprawiły uczniom zadania dotyczące znajomości znaczeń pojęciowych (43,3%) oraz tańców narodowych (62,7%).

Deskryptory TESE: muzyka, szkoła muzyczna, test standaryzowany, zajęcia twórcze, zajęcia pozaszkolne
TESE descriptors: music, art school, standardised test, creative activities, out-of-school-hours provision
Publikacje:
  • Lewandowski, J.B. i Taradejna, T. (oprac.). (2008). Raport z badań wyników nauczania przedmiotu "literatura muzyczna" w szkołach muzycznych II stopnia w Polsce. Pobrane z http://www.cea.art.pl/raporty/Raport%202008.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"