
Obserwuj
Tytuł badania: |
Raport z badań wyników nauczania przedmiotu literatura muzyczna (2010) |
Kolejne lata cyklu: |
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2012
2013
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
kwiecień 2010 – czerwiec 2010 |
Badacz: |
Joanna Baszak, Małgorzata Bednarek, Jolanta Bedner, Krystyna Karcz, Janusz Bogdan Lewandowski, Ewa Nestorowicz, Małgorzata Ostrowska, Julitta Pałys, Lidia Skrzyniarz, Teresa Taradejna, Andrzej Walasik, Ewelina Wilburg-Marzec, Jerzy Zamuszko |
Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono w celu diagnozy poziomu nauczania przedmiotu „literatura muzyczna” w poszczególnych szkołach, regionach i typach szkół. Dodatkowo diagnozie poddano znajomość twórczości Fryderyka Chopina wśród uczniów szkół muzycznych drugiego stopnia. Do zebrania materiału posłużono się specjalnie skonstruowanym testem pisemnym, który składał się z dwóch części. W pierwszej respondentów poproszono o odpowiedzi na pytania po wysłuchaniu utworów (lub ich fragmentów) odtworzonych na płycie CD. Druga część testu obejmowała zadania czysto teoretyczne. Badaniem objęto wszystko szkoły drugiego stopnia w Polsce (109), posiadające absolwentów przedmiotu „literatura muzyczna”. Próba liczyła 1849 uczniów. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że średni poziom wykonania zadań testowych dla PSM drugiego stopnia i OSM drugiego stopnia wynosił w Polsce 59,1% (w tym różnica dla typów szkół wynosiła 3,1%; przy czym PSM drugiego stopnia uzyskała 58,3%, a OSM drugiego stopnia – 61,4%). |
Deskryptory TESE: |
muzyka, szkoła muzyczna, test standaryzowany, zajęcia twórcze, zajęcia pozaszkolne |
TESE descriptors: |
music, art school, standardised test, creative activities, out-of-school-hours provision |
Publikacje: |
- Centrum Edukacji Artystycznej w Warszawie. (2010). Raport z badań wyników nauczania przedmiotu "literatura muzyczna" w szkołach muzycznych II stopnia w Polsce. Pobrane z http://www.cea.art.pl/raporty/Raport%20CHOPIN%202010.pdf

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.