
Obserwuj
Tytuł badania: |
Raport z badań wyników nauczania przedmiotu: "Zasady muzyki" w szkołach muzycznych II stopnia w Polsce |
Kolejne lata cyklu: |
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2012
2013
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
maj 2013 – czerwiec 2013 |
Badacz: |
Małgorzata Bednarek, Jolanta Chliszcz, Anna Drogowska, Bożena Krygier, Renata Lato, Janusz Bogdan Lewandowski, Ewa Nestorowicz, Barbara Ołdak, Małgorzata Ostrowska, Lidia Skrzyniarz, Grażyna Sołtyk, Wiesława Suszyńska, Teresa Taradejna, Elżbieta Terlega-Stachów, Andrzej Walasik, Ewelina Wiburg-Marzec, Jerzy Zamuszko |
Abstrakt: |
Głównym celem badawczym było zdiagnozowanie poziomu nauczania przedmiotu: zasady muzyki. Terenem badawczym były szkoły muzyczne drugiego stopnia z całego kraju. Postawiono następujące pytanie badawcze: czy i w jakim zakresie są realizowane zapisy podstawy programowej z badanego przedmiotu. Łącznie przebadano 1770 uczniów. Najwyższa frekwencja badanych była w Wielkopolsce (97,6%), najniższa natomiast w regionie kujawsko-pomorskim (65,3%). Narzędziem badawczym był test pisemny. Średni poziom wykonalności zadań wyniósł 65,5%. Raport przedstawia szczegółowe dane dotyczące np.: znajomości kluczy muzycznych, gam, elementów muzyki, triady, rozwiązywania współbrzmień, pauzy w przebiegu, ozdobników, synkop, włoskich oznaczeń. |
Deskryptory TESE: |
jakość kształcenia, jakość nauczania, nauczanie, muzyka, szkoła muzyczna |
TESE descriptors: |
quality of education, teaching quality, teaching, music, art school |
Publikacje: |
- Centrum Edukacji Artystycznej. (2014). Raport z badań wyników nauczania przedmiotu: "Zasady muzyki" w szkołach muzycznych II stopnia w Polsce. Pobrane z http://cea.art.pl/

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.