BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Ekonomia sukcesu – program rozwoju Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku
Projekt badawczy:
  • Ekonomia sukcesu – program rozwoju Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku
Instytucja:
Data: maj 2011 – czerwiec 2011
Badacz:
Abstrakt:

Cele projektu: rozwój potencjału dydaktycznego Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, określenie potrzeb i oczekiwań pracodawców w stosunku do absolwentów wyższych uczelni, zaprojektowanie kwestionariusza do badań ilościowych realizowanych w dalszym etapie projektu. W pierwszym etapie projektu zrealizowano badanie jakościowe w formie 10 wywiadów FGI z pracodawcami z województwa pomorskiego. Wywiady odbyły się w Gdańsku, Gdyni oraz Redzie. Zaproszeni pracodawcy byli w zdecydowanej większości przedstawicielami firm z Trójmiasta oraz Małego Trójmiasta Kaszubskiego. Uczestnikami przeprowadzonych wywiadów grupowych byli przedstawiciele firm decydujący lub współdecydujący o zatrudnianiu pracowników lub sprawujący opiekę nad praktykantami i stażystami. Przedsiębiorstwa reprezentowane przez respondentów to firmy z następujących branż: rachunkowość (biura rachunkowe); bankowość (oddziały banków); usługi profesjonalne (doradztwo personalne, doradztwo finansowe, doradztwo gospodarcze, R&D, projekty unijne); branża turystyczna (biura podróży, turystyka biznesowa, agencje eventowe, hotele); handel (dealer samochodowy, księgarnia, urządzenia do serwisu kawy); produkcyjna (produkcja mebli, grzejników, form do butelek, opakowań, sprzętu BHP, osłon słonecznych); nieruchomości (biura pośrednictwa, zarządzanie nieruchomościami) i in. Problemem absolwentów szkół wyższych bywa obsługa komputera i programów specjalistycznych. Respondenci oczekiwaliby większego nacisku szkół wyższych na praktyczny element kształcenia. Proponują formę warsztatów oraz wykłady prowadzone przez praktyków na co dzień zaangażowanych w działalność w prywatnych firmach. Szkoły powinny uświadamiać kandydatom i studentom, na czym polega praca w danej dziedzinie – dzięki temu młodzi ludzie w miarę wcześnie mogliby zweryfikować swoje plany.

Deskryptory TESE: absolwent szkoły wyższej, dostosowanie do potrzeb rynku pracy, ekonomika edukacji, ekonomia, kompetencje, kwalifikacje zawodowe, umiejętności zawodowe, pracodawca, pracownik młodociany, szkolnictwo wyższe
TESE descriptors: graduate, employability, economics of education, economics, competence, vocational qualification, skill, employer, youth worker, higher education
Publikacje:
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku. (2011). Ekonomia sukcesu – program rozwoju Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. Raport z badań jakościowych w formie FGI. Pobrane z http://pbs.pl/repository/files/Inne/2011/Raport_z_badan_jakosciowych_FGI_WSB_PBS_26092011.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"