BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badania efektywności kształcenia ustawicznego i zapotrzebowania na kształcenie ustawiczne
Projekt badawczy:
  • Kształcenie ustawiczne jako kształcenie powszechne
Instytucja:
Data: [2009] – 2011
Badacz: Zuzanna Kołakowska-Seroczyńska, Edyta Makowska-Belta, Agnieszka Morysińska, Marzena Sochańska-Kawiecka
Abstrakt:

W ramach tej części projektu zrealizowano badanie źródeł zastanych, dotyczących kształcenia ustawicznego. W analizie wykorzystano cztery grupy danych: dane statystyczne zbierane przez GUS i EUROSTAT; dokumenty i programy o znaczeniu krajowym oraz regionalnym; badania, analizy, ekspertyzy; dane gromadzone w Systemie Informacji Oświatowej, Badanie Aktywności Edukacyjnej Dorosłych (BAED) przeprowadzone w maju 2003. Badanie dotyczy jedynie formalnego kształcenia ustawicznego w ramach systemu oświaty. Może ono przybierać postać kształcenia w formach szkolnych na trzech poziomach kształcenia: podstawowym, gimnazjalnym oraz ponadgimnazjalnym oraz formach pozaszkolnych (kursy/seminaria/praktyki zawodowe). Badania podzielono na cztery moduły: badania dotyczące zapotrzebowania na kwalifikacje i umiejętności osób pracujących, prowadzone wśród pracodawców; celem badań jest poznanie potrzeb pracodawców w zakresie kwalifikacji i kompetencji pracowników oraz uzyskanie informacji dotyczących działań pracodawców związanych z podwyższaniem kwalifikacji pracowników w miejscu pracy; audyt kompetencji i kwalifikacji oraz zapotrzebowania na kształcenie ustawiczne wśród osób pracujących; celem badań jest zdiagnozowanie kapitału ludzkiego w regionie oraz powiązane z tym zdiagnozowanie stanu kształcenia ustawicznego; badania efektywności kształcenia ustawicznego i zapotrzebowania na kształcenie ustawiczne w jednostkach kształcenia ustawicznego; celem badań jest zdobycie informacji na temat metod planowania kształcenia ustawicznego, efektywności prowadzonej działalności, kontaktów jednostek kształcenia ustawicznego z pracodawcami oraz z bezrobotnymi i zatrudnionymi; badania efektywności kształcenia ustawicznego i zapotrzebowania na nie wśród słuchaczy jednostek kształcenia ustawicznego.

Deskryptory TESE: edukacja dorosłych, uczenie się przez całe życie, kształcenie formalne, kształcenie i szkolenie zawodowe, efekt uczenia się, uczeń dorosły, jakość kształcenia
TESE descriptors: adult education, lifelong learning, formal education, vocational education and training, learning outcome, adult learner, quality of education
Publikacje:
  • Morysińska, A. i in. Raport z analizy danych zastanych. Pobrane z http://obserwatorium.mazowsze.pl/upload/user/TOM%201_raport_dane%20zastane_final.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"