Obserwuj
Tytuł badania: |
Badania efektywności kształcenia ustawicznego i zapotrzebowania na kształcenie ustawiczne |
Projekt badawczy: |
- Kształcenie ustawiczne jako kształcenie powszechne
|
Instytucja: |
|
Data: |
[2009] – 2011 |
Badacz: |
Zuzanna Kołakowska-Seroczyńska, Edyta Makowska-Belta, Agnieszka Morysińska, Marzena Sochańska-Kawiecka |
Abstrakt: |
W ramach tej części projektu zrealizowano badanie źródeł zastanych, dotyczących kształcenia ustawicznego. W analizie wykorzystano cztery grupy danych: dane statystyczne zbierane przez GUS i EUROSTAT; dokumenty i programy o znaczeniu krajowym oraz regionalnym; badania, analizy, ekspertyzy; dane gromadzone w Systemie Informacji Oświatowej, Badanie Aktywności Edukacyjnej Dorosłych (BAED) przeprowadzone w maju 2003. Badanie dotyczy jedynie formalnego kształcenia ustawicznego w ramach systemu oświaty. Może ono przybierać postać kształcenia w formach szkolnych na trzech poziomach kształcenia: podstawowym, gimnazjalnym oraz ponadgimnazjalnym oraz formach pozaszkolnych (kursy/seminaria/praktyki zawodowe). Badania podzielono na cztery moduły: badania dotyczące zapotrzebowania na kwalifikacje i umiejętności osób pracujących, prowadzone wśród pracodawców; celem badań jest poznanie potrzeb pracodawców w zakresie kwalifikacji i kompetencji pracowników oraz uzyskanie informacji dotyczących działań pracodawców związanych z podwyższaniem kwalifikacji pracowników w miejscu pracy; audyt kompetencji i kwalifikacji oraz zapotrzebowania na kształcenie ustawiczne wśród osób pracujących; celem badań jest zdiagnozowanie kapitału ludzkiego w regionie oraz powiązane z tym zdiagnozowanie stanu kształcenia ustawicznego; badania efektywności kształcenia ustawicznego i zapotrzebowania na kształcenie ustawiczne w jednostkach kształcenia ustawicznego; celem badań jest zdobycie informacji na temat metod planowania kształcenia ustawicznego, efektywności prowadzonej działalności, kontaktów jednostek kształcenia ustawicznego z pracodawcami oraz z bezrobotnymi i zatrudnionymi; badania efektywności kształcenia ustawicznego i zapotrzebowania na nie wśród słuchaczy jednostek kształcenia ustawicznego. |
Deskryptory TESE: |
edukacja dorosłych, uczenie się przez całe życie, kształcenie formalne, kształcenie i szkolenie zawodowe, efekt uczenia się, uczeń dorosły, jakość kształcenia |
TESE descriptors: |
adult education, lifelong learning, formal education, vocational education and training, learning outcome, adult learner, quality of education |
Publikacje: |
- Morysińska, A. i in. Raport z analizy danych zastanych. Pobrane z http://obserwatorium.mazowsze.pl/upload/user/TOM%201_raport_dane%20zastane_final.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.