Obserwuj
Tytuł badania: |
Raport z badań wyników nauczania kształcenia słuchu w szkołach muzycznych I stopnia w Polsce (2009) |
Kolejne lata cyklu: |
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2012
2013
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
2009 |
Badacz: |
Joanna Baszak, Małgorzata Bednarek, Jolanta Bedner, Maria Juchniewicz, Krystyna Karcz, Renata Lato, Maria Len, Janusz Bogdan Lewandowski, Kinga Litowska, Ewa Nestorowicz, Małgorzata Ostrowska, Julitta Pałys, Lidia Skrzyniarz, Teresa Taradejna, Elżbieta Terlega-Stachów, Andrzej Walasik, Ewelina Wilburg-Marzec, Celina Zamuszko, Jerzy Zamuszko |
Abstrakt: |
Celem badania była diagnoza wyników nauczania przedmiotu kształcenie słuchu w szkołach muzycznych I stopnia w całej Polsce. Za pomocą testu satndaryzowanego umiejętności muzycznych przebadano 5002 uczniów szkół muzycznych (uczniowie klasy szóstej cyklu sześcioletniego oraz uczniowie klasy czwartej cyklu czteroletniego). W badaniu wzięło udział łącznie 260 szkół. Wykorzystanym narzędziem badawczym był Test Umiejętności Muzycznych (oprac. Juchniewicz). Badacze przeanalizowali zarówno formularz testowy, jak i wyniki uczniów w podziale na typy szkół i regiony. Zadania określone jako: interwały; gamy, tonacje; melodyka; harmonia i poczucie tonalne; metrorytmika – zrealizowano na średnim poziomie (dla przykładu: uśredniony poziom wykonalności zadań testowych dla cyklu czteroletniego wynosił 49,1%). |
Deskryptory TESE: |
muzyka, szkoła muzyczna, test standaryzowany, zajęcia twórcze, zajęcia pozaszkolne |
TESE descriptors: |
music, art school, standardised test, creative activities, out-of-school-hours provision |
Publikacje: |
- Taradejna, T. i Lewandowski, J.B. (oprac.). (2009). Raport z badań wyników nauczania kształcenia słuchu w szkołach muzycznych I stopnia w Polsce. Pobrane z http://www.cea.art.pl/raporty/RAPORT%202009%20tekst.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.