Obserwuj
Tytuł badania: |
Raport z badań wyników nauczania Kształcenia słuchu w szkołach muzycznych I stopnia w Polsce (2011) |
Kolejne lata cyklu: |
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2012
2013
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
2010 – 2011 |
Badacz: |
Małgorzata Bednarek, Jolanta Chliszcz, Maria Juchniewicz, Krystyna Karcz, Anna Kask, Renata Lato, Janusz Bogdan Lewandowski, Kinga Litowska, Ewa Nestorowicz, Małgorzata Ostrowska, Julitta Pałys, Lidia Skrzyniarz, Teresa Taradejna, Elżbieta Terlega-Stachów, Andrzej Walasik, Ewelina Wilburg-Marzec, Joanna Witowska, Jerzy Zamuszko |
Abstrakt: |
Celem badania była diagnoza poziomu nauczania przedmiotu "Kształcenie słuchu" w szkołach muzycznych pierwszego stopnia. Badanie przeprowadzono we wszystkich szkołach muzycznych pierwszego stopnia w Polsce oraz w wybranych szkołach niepublicznych (z uprawnieniami publicznych) w Polsce. Narzędziem badawczym był Test Umiejętności Muzycznych (oprac. M. Juchniewicz). Łącznie w badaniu wzięło udział 398 grup osób. Badaniem objęto 4268 uczniów. Średni poziom wykonalności zadań testowych wyniósł 49% (najwyższy wynik osiągnął region podkarpacki: 56,7%, najniższy: region kujawsko-pomorski na poziomie 41,6%). Raport przedstawia poziom umiejętności badanych uczniów z zakresu: interwałów, gam, tonacji, melodyki, harmonii i poczucia tonalnego oraz metrorytmiki. |
Deskryptory TESE: |
jakość kształcenia, jakość nauczania, muzyka, szkoła muzyczna, nauczanie |
TESE descriptors: |
quality of education, teaching quality, music, art school, teaching |
Publikacje: |
- Centrum Edukacji Artystycznej. (2011). Raport z badań wyników nauczania Kształcenia słuchu w szkołach muzycznych I stopnia w Polsce (2011). Pobrane z http://cea.art.pl/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.