Obserwuj
Tytuł badania: |
Raport z badań wyników nauczania przedmiotów: Kształcenie słuchu oraz Audycje muzyczne w szkołach muzycznych I stopnia w Polsce (2013) |
Kolejne lata cyklu: |
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2012
2013
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
maj 2013 – czerwiec 2013 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Głównym celem badania było zdiagnozowanie poziomu nauczania przedmiotów "Kształcenie słuchu" oraz "Audycje muzyczne" w szkołach muzycznych pierwszego stopnia. Narzędziem badawczym był test. Oprócz szkół muzycznych w badaniu wzięło udział 61 grup cyklu czteroletniego i sześcioletniego ze szkół niepublicznych z uprawnieniami szkół publicznych. Łącznie testami przebadano 554 grupy (5440 uczniów). Próg wykonalności testu wyniósł 51,4% (najwyższy wskaźnik: 60,1 osiągnęło województwo lubelskie, najniższy: 43,1 osiągnęło województwo opolskie). Wyniki badania dotyczyły np. interwałów i ich rozpoznawania, akordów i ich funkcji, dyktanda melodycznego i rytmicznego, zmian w melodii, metrum, faktury, składów wykonawczych, tańców etc. |
Deskryptory TESE: |
muzyka, szkoła muzyczna, jakość kształcenia, jakość nauczania, nauczanie |
TESE descriptors: |
music, art school, quality of education, teaching quality, teaching |
Publikacje: |
- Centrum Edukacji Artystycznej. (2013). Raport z badań wyników nauczania przedmiotów: Kształcenie słuchu oraz Audycje muzyczne w szkołach muzycznych I stopnia w Polsce (2013). Pobrane z http://cea.art.pl/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.