BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Raport z badań wyników nauczania przedmiotów: Kształcenie słuchu oraz Audycje muzyczne w szkołach muzycznych I stopnia w Polsce (2013)
Kolejne lata cyklu: 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2012 2013
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: maj 2013 – czerwiec 2013
Badacz:
Abstrakt:

Głównym celem badania było zdiagnozowanie poziomu nauczania przedmiotów "Kształcenie słuchu" oraz "Audycje muzyczne" w szkołach muzycznych pierwszego stopnia. Narzędziem badawczym był test. Oprócz szkół muzycznych w badaniu wzięło udział 61 grup cyklu czteroletniego i sześcioletniego ze szkół niepublicznych z uprawnieniami szkół publicznych. Łącznie testami przebadano 554 grupy (5440 uczniów). Próg wykonalności testu wyniósł 51,4% (najwyższy wskaźnik: 60,1 osiągnęło województwo lubelskie, najniższy: 43,1 osiągnęło województwo opolskie). Wyniki badania dotyczyły np. interwałów i ich rozpoznawania, akordów i ich funkcji, dyktanda melodycznego i rytmicznego, zmian w melodii, metrum, faktury, składów wykonawczych, tańców etc.

Deskryptory TESE: muzyka, szkoła muzyczna, jakość kształcenia, jakość nauczania, nauczanie
TESE descriptors: music, art school, quality of education, teaching quality, teaching
Publikacje:
  • Centrum Edukacji Artystycznej. (2013). Raport z badań wyników nauczania przedmiotów: Kształcenie słuchu oraz Audycje muzyczne w szkołach muzycznych I stopnia w Polsce (2013). Pobrane z http://cea.art.pl/
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"