Obserwuj
Tytuł badania: |
Raport z badań wyników nauczania przedmiotów: Zasady muzyki oraz Literatura muzyczna w szkołach muzycznych II stopnia w Polsce (2012) |
Kolejne lata cyklu: |
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2012
2013
|
Typ badania: |
cykliczne |
Instytucja: |
|
Data: |
maj 2012 – czerwiec 2012 |
Badacz: |
Małgorzata Bednarek, Jolanta Chliszcz, Janusz Bogdan Lewandowski, Ewa Nestorowicz, Małgorzata Ostrowska, Grażyna Sołtyk, Wiesława Suszyńska, Teresa Taradejna, Elżbieta Terlega-Stachów, Andrzej Walasik, Ewelina Wiburg-Marzec, Jerzy Zamuszko |
Abstrakt: |
Głównym celem badania była diagnoza poziomu kształcenia z zakresu przedmiotów: "Zasady muzyki" oraz "Literatura muzyczna" w szkołach muzycznych drugiego stopnia. Postawiono pytanie badawcze: czy i w jakim zakresie realizowana jest podstawa programowa dla badanych przedmiotów. Narzędziem był pisemny test. W badaniu wzięło udział 1761 uczniów. Raport prezentuje wyniki szczegółowe testu, w tym średnie regionalne. Np.: średni poziom wykonalności zadań z przedmiotu "Zasady muzyki" wyniósł: 59,9%. Uwzględniono w analizie także średnie poszczególnych zadań testowych. Analogiczną analizę poczyniono dla przedmiotu: "Literatura muzyczna" (tu średnia wykonania zadań wyniosła: 54,6%). |
Deskryptory TESE: |
jakość nauczania, jakość kształcenia, szkoła muzyczna, muzyka, nauczanie |
TESE descriptors: |
teaching quality, quality of education, art school, music, teaching |
Publikacje: |
- Lewandowski, J.B. i Taradejna, T. (2012). Raport z badań wyników nauczania przedmiotów: Zasady muzyki oraz Literatura muzyczna w szkołach muzycznych II stopnia w Polsce (2012). Pobrane z http://cea.art.pl/
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.