
Obserwuj
Tytuł badania: |
Przygotowanie zawodowe przyszłych nauczycieli informatyki |
Instytucja: |
|
Data: |
2006 |
Badacz: |
Beata Kuźmińska-Sołśnia |
Abstrakt: |
Badanie przeprowadzono w celu odpowiedzi na następujące pytania: Czy kształcenie na kierunku ETI jest adekwatne do wymagań rynku pracy? W jakim stopniu studenci są przygotowani do podjęcia pracy zawodowej? Jak oceniają swoje przygotowanie merytoryczne i metodyczne? Do zebrania materiału badawczego posłużono się ankietą, którą skierowano do 48 studentów (w tym 23 kobiet oraz 25 mężczyzn) piątego roku edukacji techniczno-informatycznej na Politechnice Radomskiej. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że głównym motywem podjęcia studiów na kierunku ETI przez respondentów było zdobycie wyższego wykształcenia (33%). W dalszej kolejności wskazywano chęć podjęcia pracy w zawodzie nauczyciela (22%) oraz lepsze perspektywy pracy (18%). Ustalono, że zdaniem 3% ankietowanych uczelnia zdecydowanie spełniała ich oczekiwania co do poziomu kształcenia, 39% było raczej zadowolonych, przeciwnego zdania było 31% studentów, z kolei odsetek osób rozczarowanych poziomem nauczania wynosił 20%. Zgodnie z udzielonymi odpowiedziami największe zastrzeżenia wśród ankietowanych budziły baza lokalowa i sprzętowa, oprogramowanie oraz dostęp do pracowni komputerowych i internetu (TIK). |
Deskryptory TESE: |
informatyka, zawód nauczyciela, dostosowanie do potrzeb rynku pracy, korzystanie z Internetu, student, technologia informacyjno-komunikacyjna |
TESE descriptors: |
computer science, teaching profession, employability, Internet usage, student, ICT |
Publikacje: |
- Kuźmińska-Sołśnia, B. (2007). Przygotowanie przyszłych nauczycieli informatyki wobec wymagań rynku pracy na przykładzie kierunku ETI Politechniki Radomskiej. W: E. Podoska-Filipowicz, M. Kajdasz-Aouil, A.M. Michalski (red.), Edukacja techniczna i informatyczna : przygotowanie zawodowe – kwalifikacje – rynek pracy (s. 318-324). Pobrane z http://www.bks.pr.radom.pl/publikacje/Przygotowanie%20przyszlych%20nauczycieli.pdf

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.