BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Przygotowanie zawodowe przyszłych nauczycieli informatyki
Instytucja:
Data: 2006
Badacz: Beata Kuźmińska-Sołśnia
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu odpowiedzi na następujące pytania: Czy kształcenie na kierunku ETI jest adekwatne do wymagań rynku pracy? W jakim stopniu studenci są przygotowani do podjęcia pracy zawodowej? Jak oceniają swoje przygotowanie merytoryczne i metodyczne? Do zebrania materiału badawczego posłużono się ankietą, którą skierowano do 48 studentów (w tym 23 kobiet oraz 25 mężczyzn) piątego roku edukacji techniczno-informatycznej na Politechnice Radomskiej. W wyniku przeprowadzonego badania stwierdzono, że głównym motywem podjęcia studiów na kierunku ETI przez respondentów było zdobycie wyższego wykształcenia (33%). W dalszej kolejności wskazywano chęć podjęcia pracy w zawodzie nauczyciela (22%) oraz lepsze perspektywy pracy (18%). Ustalono, że zdaniem 3% ankietowanych uczelnia zdecydowanie spełniała ich oczekiwania co do poziomu kształcenia, 39% było raczej zadowolonych, przeciwnego zdania było 31% studentów, z kolei odsetek osób rozczarowanych poziomem nauczania wynosił 20%. Zgodnie z udzielonymi odpowiedziami największe zastrzeżenia wśród ankietowanych budziły baza lokalowa i sprzętowa, oprogramowanie oraz dostęp do pracowni komputerowych i internetu (TIK).

Deskryptory TESE: informatyka, zawód nauczyciela, dostosowanie do potrzeb rynku pracy, korzystanie z Internetu, student, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: computer science, teaching profession, employability, Internet usage, student, ICT
Publikacje:
  • Kuźmińska-Sołśnia, B. (2007). Przygotowanie przyszłych nauczycieli informatyki wobec wymagań rynku pracy na przykładzie kierunku ETI Politechniki Radomskiej. W: E. Podoska-Filipowicz, M. Kajdasz-Aouil, A.M. Michalski (red.), Edukacja techniczna i informatyczna : przygotowanie zawodowe – kwalifikacje – rynek pracy (s. 318-324). Pobrane z http://www.bks.pr.radom.pl/publikacje/Przygotowanie%20przyszlych%20nauczycieli.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"