
Obserwuj
Tytuł badania: |
Negatywny wpływ multimediów na osobowość ucznia |
Instytucja: |
|
Data: |
[2004] |
Badacz: |
Beata Kuźmińska-Sołśnia |
Abstrakt: |
Celem badania było określenie wpływu multimediów na osobowość ucznia. Ankietę przeprowadzono wśród 56 uczniów klas trzecich technikum (25 dziewcząt i 31 chłopców). Dodatkowo badaniu poddano również rodziców uczniów. Pytano o posiadanie komputera i dostępu do internetu w domu (TIK), czas spędzany przed komputerem, formy korzystania z komputera i internetu (gry, edycja tekstu, oprogramowanie dydaktyczne). Rodzice natomiast określali stopień przydatności komputera dla ich dzieci w celach naukowych i rozrywkowych. Autorka badania dostrzegła liczne zagrożenia płynące z niewłaściwego wykorzystywania multimediów, co może przekładać się na zmiany osobowościowe u młodych ludzi. Należy więc, jej zdaniem, kształtować odpowiednie nawyki i postawy przez działania nauczycieli oraz rodziców. |
Deskryptory TESE: |
informatyka, osobowość, technologia informacyjno-komunikacyjna, edukacja medialna, Internet |
TESE descriptors: |
computer science, personality, ICT, media education, Internet |
Publikacje: |
- Kuźmińska-Sołśnia, B. (2004). Negatywny wpływ multimediów na osobowość ucznia. W: W. Walat (red.), Technika, Informatyka, Edukacja: teoretyczne i praktyczne problemy edukacji technicznej (s. 211-215). Rzeszów: Zakład Dydaktyki Techniki i Informatyki Uniwersytetu Rzeszowskiego.

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.