BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Negatywny wpływ multimediów na osobowość ucznia
Instytucja:
Data: [2004]
Badacz: Beata Kuźmińska-Sołśnia
Abstrakt:

Celem badania było określenie wpływu multimediów na osobowość ucznia. Ankietę przeprowadzono wśród 56 uczniów klas trzecich technikum (25 dziewcząt i 31 chłopców). Dodatkowo badaniu poddano również rodziców uczniów. Pytano o posiadanie komputera i dostępu do internetu w domu (TIK), czas spędzany przed komputerem, formy korzystania z komputera i internetu (gry, edycja tekstu, oprogramowanie dydaktyczne). Rodzice natomiast określali stopień przydatności komputera dla ich dzieci w celach naukowych i rozrywkowych. Autorka badania dostrzegła liczne zagrożenia płynące z niewłaściwego wykorzystywania multimediów, co może przekładać się na zmiany osobowościowe u młodych ludzi. Należy więc, jej zdaniem, kształtować odpowiednie nawyki i postawy przez działania nauczycieli oraz rodziców.

Deskryptory TESE: informatyka, osobowość, technologia informacyjno-komunikacyjna, edukacja medialna, Internet
TESE descriptors: computer science, personality, ICT, media education, Internet
Publikacje:
  • Kuźmińska-Sołśnia, B. (2004). Negatywny wpływ multimediów na osobowość ucznia. W: W. Walat (red.), Technika, Informatyka, Edukacja: teoretyczne i praktyczne problemy edukacji technicznej (s. 211-215). Rzeszów: Zakład Dydaktyki Techniki i Informatyki Uniwersytetu Rzeszowskiego.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"