Abstrakt: |
Celem ankiety było poznanie opinii uczniów na temat lekcji o regionalizmie. W ankiecie wzięło udział 23 uczniów. 18 respondentów z oceną bardzo dobrą, 3 z dobrą i 2 z dostateczną lubiło lekcje poświęcone tematyce lokalnej. 11 badanych uznało, że takich zajęć powinno być więcej w programie nauczania. Zdaniem wszystkich ankietowanych wiedza zdobyta podczas lekcji o regionalizmie przyda się w przyszłości (8 osób: zdecydowanie tak, 10: tak, 5: raczej tak). 22 uczniów uważało, że ich rodzice są zadowoleni, że ich dzieci poszerzają wiadomości o regionie (jedna odpowiedź: jest im to obojętne). Tematykę regionalną wprowadzono na lekcjach z języka polskiego i w ramach zajęć z wychowawcą. Dotychczas omawiano następujące zagadnienia: pochodzenie nazwy Kociewie, położenie Kociewia na mapie Polski, strój i haft kociewski, postacie ważne dla regionu, legendy związane z okolicą. |