BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Edukacja regionalna w klasie V źródłem więzi z ziemią ojców
Instytucja:
Data: [1996] – [1997]
Badacz: Elżbieta Brózdowska
Abstrakt:

Celem ankiety było poznanie opinii uczniów na temat lekcji o regionalizmie. W ankiecie wzięło udział 23 uczniów. 18 respondentów z oceną bardzo dobrą, 3 z dobrą i 2 z dostateczną lubiło lekcje poświęcone tematyce lokalnej. 11 badanych uznało, że takich zajęć powinno być więcej w programie nauczania. Zdaniem wszystkich ankietowanych wiedza zdobyta podczas lekcji o regionalizmie przyda się w przyszłości (8 osób: zdecydowanie tak, 10: tak, 5: raczej tak). 22 uczniów uważało, że ich rodzice są zadowoleni, że ich dzieci poszerzają wiadomości o regionie (jedna odpowiedź: jest im to obojętne). Tematykę regionalną wprowadzono na lekcjach z języka polskiego i w ramach zajęć z wychowawcą. Dotychczas omawiano następujące zagadnienia: pochodzenie nazwy Kociewie, położenie Kociewia na mapie Polski, strój i haft kociewski, postacie ważne dla regionu, legendy związane z okolicą.

Deskryptory TESE: polski, edukacja międzykulturowa, środowisko społeczno-kulturowe, obszar wiejski, treści kształcenia, efekt uczenia się
TESE descriptors: Polish, intercultural education, socio-cultural environment, rural area, content of learning, learning outcome
Publikacje:
  • Brózdowska, E. (1997). Edukacja regionalna w klasie V źródłem więzi z ziemią ojców. Wiadomości, Głosy, Rozmowy o Szkole, 11, 12-13.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"