BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Różne oblicza szkoły
Data: [1998]
Badacz: Michał Józef Kawecki
Abstrakt:

Przedmiotem badania były nadzieje i rozczarowania uczniów. W ankiecie, złożonej z 16 pytań, wzięło udział 2656 uczniów z klas IV–VIII szkół podstawowych. Pytano m.in.: Jeśli drzemią w Tobie jakieś talenty i uzdolnienia, o których istnieniu dotąd nie wiedziałeś, to czy miałbyś możliwość ich rozwinięcia w swojej szkole? Czy Twoje zainteresowania i starania są zauważane i doceniane przez nauczycieli? Czy możesz swobodnie porozmawiać na różne tematy z nauczycielami twojej szkoły? 57% uczniów uważało, że nawet jeśli mieliby jakieś talenty albo uzdolnienia, o których nie wiedzieli, to i tak nie mogliby ich rozwijać w szkole. Zdaniem 56% uczniów nauczyciele zauważają i doceniają ich zainteresowania i starania. 47% ankietowanych stwierdziło, że w szkole nie mogą swobodnie rozmawiać na różne tematy z nauczycielami. 83% respondentów twierdziło, że rodzice i uczniowie powinni mieć większy wpływ na funkcjonowanie szkoły (75% uczniów opowiedziało się za wspólnym wyborem wychowawcy). Zdaniem 45% badanych oceny zniechęcają młodzież do nauki.

Deskryptory TESE: uzdolniony uczeń, uzdolniony, uczestnictwo nauczycieli, relacja nauczyciel – uczeń, autonomia, atmosfera w klasie
TESE descriptors: gifted pupil, gifted, teacher participation, teacher-student relation, autonomy, classroom climate
Publikacje:
  • Kawecki, M.J. (1998). Różne oblicza szkoły. Cz. 3. W poszukiwaniu prawdy. Wiadomości, Głosy, Rozmowy o Szkole, 3, 4-7.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"