Tytuł badania: |
Dla kogo organizuje się konkurs polonistyczny? |
Data: |
10 stycznia 1998 |
Badacz: |
Danuta Chwastek |
Abstrakt: |
Celem ankiety było poznanie opinii uczniów i nauczycieli na temat konkursu polonistycznego. W drugim etapie konkursu posłużono się tekstem publicystycznym Telewizor nasz powszedni. Uczniowie najlepiej radzili sobie z korektą tekstu i objaśnieniem błędów. Najwięcej trudności sprawiło zadanie polegające na wstawieniu do tekstu z lukami wyrazów: adaptacja, scenariusz, scenopis. W ankiecie wzięło udział 83 uczniów i 33 nauczycieli. 91% nauczycieli w ogóle nie spodobał się wybrany tekst publicystyczny. 52% uczniów wypowiedziało się na temat tekstu przychylnie (30% nie miało zdania). 36% nauczycieli uznało test za dobry i bardzo dobry. Jedynie 42% nauczycieli uważało, że praca z tekstem jest ważną umiejętnością w nauczaniu języka polskiego. 92% uczniów zadeklarowało, że podczas lekcji języka polskiego pracują samodzielnie z tekstem. 58 uczniów uważało, że pytania testowe zostały sformułowane w sposób jasny i precyzyjny. Zadania testowe za bardzo łatwe i łatwe uznało 16 uczniów. |
Deskryptory TESE: |
polski, literatura dla dzieci i młodzieży, literatura, pisanie, kompetencje, ocenianie |
TESE descriptors: |
Polish, children's and youth literature, literature, writing, competence, marking |
Publikacje: |
- Chwastek, D. (1998). Dla kogo organizuje się konkurs polonistyczny? Wiadomości, Głosy, Rozmowy o Szkole, 4, 8-9.
|