BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Raport z badań. II etap – Instytucje kształcenia ustawicznego
Projekt badawczy:
  • Barometr Edukacji
Instytucja:
Data: październik 2009 – listopad 2009
Badacz: Saturnin Fadrowski, Ryszard Walkowiak
Abstrakt:

Celem badania była diagnoza aktualnej oferty edukacyjnej placówek kształcenia ustawicznego, znajdujących się na terenie Warmii i Mazur i oferujących formy doskonalenia zawodowego w branży hotelarsko-gastronomicznej. Badanie przeprowadzono w ramach projektu Barometr edukacji realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX: Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.3.: Upowszechnianie formalnego kształcenia ustawicznego. Do badania wykorzystano metodę wywiadu bezpośredniego, przeprowadzonego za pomocą kwestionariuszy ankiety, które rozesłano do dyrekcji szkół 50 instytucji. Kwestionariusze, zawierające 11 pytań, dotyczył takich zagadnień jak: stopień zainteresowania branży hotelarsko-gastronomicznej organizowanymi szkoleniami, zawody, którymi jest zainteresowana branża hotelarsko-gastronomiczna, składowe kompetencje w wybranych zawodach, stan posiadanej bazy dydaktycznej,  oczekiwane formy doskonalenia w wybranych zawodach. Na podstawie wyników badania opracowano charakterystykę szkoleń dla organizacji z branży hotelarsko-gastronomicznej oraz instytucji kształcenia ustawicznego w województwie warmińsko-mazurskim. Scharakteryzowano ponadto bariery napotykane przez instytucje kształcenia ustawicznego w województwie warmińsko-mazurskim: brak profesjonalnej informacji o organizowanych i prowadzonych formach kształcenia ustawicznego; brak specjalistycznych pracowni wyposażonych w pomoce dydaktyczne; brak infrastruktury edukacyjnej umożliwiającej prowadzenie kształcenia na odległość, brak odpowiedniej liczby nauczycieli, w tym nauczycieli praktycznej nauki zawodu.

Deskryptory TESE: ustawiczne doskonalenie zawodowe, placówka kształcenia dorosłych, kształcenie i szkolenie zawodowe, rynek edukacyjny, dostosowanie do potrzeb rynku pracy, dostępność miejsc pracy
TESE descriptors: continuing professional development, adult education institution, vocational education and training, education market, employability, access to employment
Publikacje:
  • Walkowiak, R. i Fadrowski, S. (oprac.). (2010). Raport z badań: II etap – Instytucje kształcenia ustawicznego. Pobrane z http://staryefs.warmia.mazury.pl/userfiles/file/Baza%20Badan%20Regionalnych/Instytucje_ksztalcenia_II.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"