Obserwuj
Tytuł badania: |
Pracodawcy o poszukiwanych kompetencjach i kwalifikacjach absolwentów uczelni |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 |
Badacz: |
Adam Budnikowski, Dorota Dabrowski, Urszula Gąsior, Stanisław Macioł |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu analizę poszukiwanych przez pracodawców kompetencji i kwalifikacji u absolwentów szkół wyższych. Proces badawczy (zakładający dotarcie do pracodawców) przebiegał w dwóch etapach: badania ankietowe przeprowadzone na platformie internetowej Survey Monkey (uzyskano 53 wypełnione ankiety przez pracodawców) oraz wywiady pogłębione z tymi samymi pracodawcami (53 wywiady). Ankietowani odpowiadali na pytania o pożądane kompetencje i kwalifikacje wymagane od absolwentów szkół wyższych na etapie rekrutacji do firm: umiejętności osobiste, umiejętności interpersonalne, zdolności intelektualne, umiejętności i wiedza ogólna oraz zawodowa. Ponadto pracodawcy opisywali kryteria przyjęć do pracy stosowane w ich firmach; oceniali poziom gotowości absolwentów do podjęcia pierwszej pracy. Wyniki badania pozwoliły na sformułowanie zaleceń dla uczelni, studentów i absolwentów oraz pracodawców, które pozwolą na optymalne dostosowanie kompetencji i kwalifikacji absolwentów szkół wyższych do wymogów rynku pracy. |
Deskryptory TESE: |
kompetencje, kwalifikacje zawodowe, absolwent, absolwent szkoły wyższej, rynek pracy, dostosowanie do potrzeb rynku pracy |
TESE descriptors: |
competence, vocational qualification, school leaver, graduate, labour market, employability |
Publikacje: |
- Budnikowski, A., Dabrowski, D., Gąsior, U. i Macioł, S. (2012). Pracodawcy o poszukiwanych kompetencjach i kwalifikacjach absolwentów uczelni – wyniki badania. e-mentor, 4, 4-17.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.