BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Raport z badań ewaluacyjnych Komponentu informacyjnego. Projekt Wdrażanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół
Typ badania: ewaluacyjne
Instytucja:
Data: 2009
Badacz: Michał Bartz, Izabela Grabowska, Stefania Misiarek, Teresa Radomska, Małgorzata Rosalska, Ewa Superczyńska
Abstrakt:

Badanie miało na celu ewaluację projektu Wdrażanie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3.: Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.3.: Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty systemowe. W badaniu wzięły udział dwie grupy respondentów: trenerzy (2606), którzy realizowali szkolenia dla rad pedagogicznych, oraz dyrektorzy szkół, w których były realizowane szkolenia. Badacze przeanalizowali ewaluację działań szkoleniowych trenerów (opinię przydatności treści szkoleniowych, ocenę przyjętych rozwiązań organizacyjnych, samoocenę działań trenera, ocenę przydatności materiałów szkoleniowych), ewaluację beneficjentów (opinie na temat przydatności treści szkoleniowych, ocenę realizacji szkoleń, ocenę działań trenera, ocenę przydatności materiałów szkoleniowych), postulaty beneficjentów. Badanie ewaluacyjne przeprowadzono za pomocą kwestionariuszy ankietowych, rozsyłanych pocztą tradycyjną oraz elektroniczną – łącznie ankiety wypełniło 1149 respondentów (trenerów oraz dyrektorów szkół, w których realizowano szkolenia informacyjne dla nauczycieli na temat podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego). Badaniem objęto zarówno szkoły podstawowe (52,2%), jak i gimnazjalne (21,5%), a także zespoły szkół (26,3%). Wyniki badania wskazały m.in. na zgodność realizacji szkoleń z założeniami projektu.

Deskryptory TESE: szkoła podstawowa, przejście z przedszkola do szkoły podstawowej, polityka edukacyjna, kształcenie przygotowawcze nauczycieli, ewaluacja, ewaluacja systemu edukacji, wiek wstępowania do szkoły
TESE descriptors: primary school, transition from pre-primary to primary education, education policy, initial teacher education, evaluation, evaluation of the education system, school starting age
Publikacje:
  • Raport z badań ewaluacyjnych Komponentu informacyjnego. Projekt „Wdrożenie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół”. (2009). Pobrane z http://www.wpp.odn.poznan.pl/ewaluacja/raport_z_ewaluacji_komponentu_informacyjnego.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"