BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Motywowanie w e-nauczaniu
Instytucja:
Data: [2011]
Badacz: Anita Rawa-Kochanowska
Abstrakt:

Celem badania było poznanie motywacji do uczenia się w systemie e-learningowym (TIK). Badanie przeprowadzono wśród 125 uczestników kursu prowadzonego w systemie e-learningu Podstawy komunikacji interpersonalnej (Polski Uniwersytet Wirtualny; kierunki: informatyka, pedagogika, zarządzanie i marketing). Respondenci mieli za zadanie odpowiedzieć na pytanie o oczekiwania względem kursu i studiów wirtualnych. Wyniki badania pozwoliły na podział motywów na kategorie: motywy zawodowe (prawie 37%), społeczne (prawie 37%), osobiste (ponad 12%) i poznawcze (prawie 12%). Zaobserwowano, że deklarowane motywy uczenia się przez internet różniły się pod względem kierunku studiów zdalnych. Autorka badania wskazała na bezpośredni związek wysokiej motywacji uczenia się z ukończeniem kursu przez e-studentów.

Deskryptory TESE: motywacja, e-kształcenie, nauczanie na odległość, Internet, portal internetowy, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: motivation, e-learning, distance learning, Internet, website, ICT
Publikacje:
  • Rawa-Kochanowska, A. (2012). Motywowanie w e-nauczaniu – z doświadczeń praktyka. e-mentor, 4, 40-44.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"