Obserwuj
Tytuł badania: |
Motywowanie w e-nauczaniu |
Instytucja: |
|
Data: |
[2011] |
Badacz: |
Anita Rawa-Kochanowska |
Abstrakt: |
Celem badania było poznanie motywacji do uczenia się w systemie e-learningowym (TIK). Badanie przeprowadzono wśród 125 uczestników kursu prowadzonego w systemie e-learningu Podstawy komunikacji interpersonalnej (Polski Uniwersytet Wirtualny; kierunki: informatyka, pedagogika, zarządzanie i marketing). Respondenci mieli za zadanie odpowiedzieć na pytanie o oczekiwania względem kursu i studiów wirtualnych. Wyniki badania pozwoliły na podział motywów na kategorie: motywy zawodowe (prawie 37%), społeczne (prawie 37%), osobiste (ponad 12%) i poznawcze (prawie 12%). Zaobserwowano, że deklarowane motywy uczenia się przez internet różniły się pod względem kierunku studiów zdalnych. Autorka badania wskazała na bezpośredni związek wysokiej motywacji uczenia się z ukończeniem kursu przez e-studentów. |
Deskryptory TESE: |
motywacja, e-kształcenie, nauczanie na odległość, Internet, portal internetowy, technologia informacyjno-komunikacyjna |
TESE descriptors: |
motivation, e-learning, distance learning, Internet, website, ICT |
Publikacje: |
- Rawa-Kochanowska, A. (2012). Motywowanie w e-nauczaniu – z doświadczeń praktyka. e-mentor, 4, 40-44.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.