BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Optymizm nie tylko urzędowy, czyli nadzieje i lęki reformatorów
Data: 26 maja 1998 – 28 maja 1998
Badacz: Augustyn Walczak
Abstrakt:

Celem badań było określenie kompetencji polonistycznych i matematycznych uczniów klas ósmych szkoły podstawowej. W badaniu kompetencji polonistycznych uczestniczyło 5134 chłopców i 4906 dziewcząt. Dziewczęta wypadły lepiej niż ich koledzy – uzyskały średni wynik 22,45 punktów (chłopcy: 19,65 punktów). W badaniu kompetencji matematycznych wzięło udział 5152 chłopców i 4899 dziewcząt. Tym razem uczennice wypadły również nieco lepiej niż uczniowie i uzyskały średni wynik 24,58 punktów (chłopcy: 23,94 punktów). Badania kompetencji zrealizowano w czterech województwach: krośnieńskim, wałbrzyskim, pilskim i słupskim. Średnia punktów z języka polskiego w skali województwa to 21,006, a z matematyki – 24,586. Wysoko oceniono poziom rzetelności eksperymentu.

Deskryptory TESE: polski, matematyka, kompetencje, rozwój poznawczy, jakość kształcenia, jakość nauczania, wiedza
TESE descriptors: Polish, mathematics, competence, cognitive development, quality of education, teaching quality, knowledge
Publikacje:
  • Walczak, A. (1998). Optymizm nie tylko urzędowy, czyli nadzieje i lęki reformatorów. Ergo...: pismo nauczycieli Podkarpacia, 3, 3-4.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"