BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Badania nad obrazem siebie studentów kształconych metodami aktywizującymi
Data: [1996]
Badacz: Mariola Łaguna
Abstrakt:

Celem badania było określenie efektów oddziaływania aktywizujących metod nauczania na obraz siebie studentów. Weryfikacji poddano następujące hipotezy: 1) Sposób kształcenia, stosowane metody, ma wpływ na obraz siebie studentów. 2) Na zmiany w zakresie obrazu siebie ma wpływ długość czasu oddziaływania danej metody nauczania. Badaniem objęto cztery 35-osobowe grupy studentów, w tym dwie eksperymentalne i dwie kontrolne. Studentów badano na początku studiów, następnie po roku i po dwóch latach za pomocą testu ACL oraz techniki rysunku projekcyjnego Ja wśród ludzi. Wyniki badania wykazały, że studenci nauczani za pomocą metod aktywizujących różnili się pod względem realnego i idealnego obrazu siebie od studentów z grup kontrolnych uczonych w sposób tradycyjny – przejawiali mianowicie mniejsze napięcie i obronność, większą odwagę w wyrażaniu siebie, większą efektywność w działaniu i wyższy poziom samooceny.

Deskryptory TESE: metoda aktywizująca, metodyka, student, szkoła wyższa, metoda nauczania, psychologia
TESE descriptors: activity method, learning theory, student, higher education, teaching method, psychology
Publikacje:
  • Łaguna, M. (1996). Budować obraz siebie. Badania nad obrazem siebie studentów kształconych metodami aktywizującymi. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"