BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Diagnoza rynku edukacji IT w Małopolsce
Instytucja:
Data: 14 kwietnia 2009 – 31 maja 2009
Badacz: Agnieszka Dolińska, Monika Jaroszewska, Sylwia Leszczewicz, Aneta Sieklicka, Joanna Tomczyk
Abstrakt:

Celem badania była analiza rynku edukacyjnego w branży IT w Małopolsce (TIK). Badanie zostało zrealizowane przez firmę General Projekt Sp. z o. o. na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, a sfinansowane przez Europejski Fundusz Społeczny w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VIII: Regionalne Kadry Gospodarki, Poddziałanie 8.1.2.: Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie. Diagnoza objęła cztery obszary: obecny stan kompetencji w zakresie IT mieszkańców Małopolski; profil absolwenta najbardziej pożądanego na rynku pracy w Małopolsce; aktualne zapotrzebowanie na pracowników z umiejętnościami IT w Małopolsce; obecny stan zasobów edukacyjnych w zakresie IT (w tym: charakterystyka kształcenia umiejętności w szkole podstawowej, gimnazjalnej, średniej oraz wyższej; oferta małopolskich firm szkoleniowych; szkolenia w firmach z sektora IT). Badanie przeprowadzono metodą wywiadu bezpośredniego oraz wywiadu kwestionariuszowego (w przypadku szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich zrealizowano łącznie 182 wywiady); indywidualnego wywiadu pogłębionego (w przypadku szkół wyższych zrealizowano łącznie 27 wywiadów, w przypadku firm z sektora IT – 15 wywiadów); metodą ankietową (w przypadku firm edukacyjnych zrealizowano łącznie 33 ankiety). Na podstawie wyników badania sformułowano wytyczne, które umożliwią stworzenie systemu kształcenia umiejętności IT dla Małopolski.

Deskryptory TESE: rynek edukacyjny, informatyka, popyt na absolwentów, rynek pracy, społeczeństwo wiedzy, start zawodowy absolwentów, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: education market, computer science, demand for graduates, labour market, knowledge society, transition from school to work, ICT
Publikacje:
  • Tomczyk, J. i in. (red.). (2010). Podwyższenie kwalifikacji mieszkańców Małopolski w zakresie IT : Raport, część I : Diagnoza rynku edukacji IT w Małopolsce. Pobrane z http://www.efs.gov.pl/AnalizyRaportyPodsumowania/baza_projektow_badawczych_efs/Documents/Diagnoza_rynku_edukacji%20_IT.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"