BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nastolatki i książki – od czytania codziennego do unikania
Instytucja:
Data: maj 2010
Badacz: Zofia Zasacka
Abstrakt:

Badanie miało na celu analizę stanu czytelnictwa młodzieży gimnazjalnej. W ankiecie audytoryjnej (realizowanej podczas jednej godziny lekcyjnej) wzięło udział 1472 uczniów z 70 gimnazjów z całej Polski. Pytania badawcze dotyczyły m.in.: aspiracji edukacyjnych uczniów, czytania książek w czasie wolnym oraz obowiązkowych lektur szkolnych (trendy czytelnicze, częstotliwość czytania, ulubione rodzaje i gatunki literackie, najpopularniejsi autorzy), czerpania przyjemności z czytania, rekomendowania innym tytułów, po które warto sięgnąć, korzystania z e-booków, społecznego obiegu książki, źródeł pozyskiwania książek. Wyniki badania wskazały na dwa nurty upodobań czytelniczych młodzieży gimnazjalnej: literatura fantastyczna, np. utwory Stephenie Meyer, Johna L.L. Tolkiena, Stephena Kinga, Andrzeja Sapkowskiego; literatura o charakterze realistycznym, np. powieści Krystyny Siesickiej, Małgorzaty Musierowicz, Barbary Rosiek, Marty Fox, Paula Coelho.

Deskryptory TESE: czytanie, gimnazjum, polski, zajęcia pozaszkolne, planowanie edukacji
TESE descriptors: reading, lower secondary, Polish, out-of-school-hours provision, educational planning
Publikacje:
  • Zasacka, Z. (2012). Nastolatki i książki – od czytania codziennego do unikania. Edukacja, 2. Pobrane z http://www.edukacja.ibe.edu.pl/images/numery/2012/2-2-zasacka-nastolatki-i-ksiazki.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"