BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nauczyciele w roku szkolnym 1996/97
Instytucja:
Data: 1996
Badacz: Ignacy Stępniowski
Abstrakt:

Dane na temat nauczycieli pochodzą ze spisu kadrowego EWIKAN ’96 (stan na 1 października 1996). Materiał dotyczy wszystkich nauczycieli pracujących w placówkach publicznych i niepublicznych, a także w urzędach terenowych organów rządowej administracji specjalnej do spraw oświaty. Według powyższych danych w Polsce było zatrudnionych 693 tys. nauczycieli. 83,3% pracowało w wymiarze pełnego etatu. Wśród nauczycieli większość stanowiły kobiety – 79%. Okazało się, że o 5,2% w porównaniu z rokiem 1994 spadła liczba osób korzystających z urlopów. 96,5% nauczycieli pełniło funkcje kierownicze. Ujawniono, że wśród dyrektorów był mniejszy odsetek osób legitymujących się wyższym wykształceniem niż w przypadku nauczycieli. Największy odsetek stanowili nauczyciele nauczania początkowego (91,289), w dalszej kolejności: wychowania przedszkolnego (73,789), języka polskiego (53,074), wychowania fizycznego (41,488), matematyki (41,032) i historii (25,627). W szkołach zawodowych najwięcej było nauczycieli w specjalnościach: mechanicznej (15,087), rolniczej (13,370) i ekonomicznej (10,119).

Deskryptory TESE: nauczyciel, praca, pensum dydaktyczne, praktyka pedagogiczna, nauczyciel przedmiotu
TESE descriptors: teacher, labour, teaching load, teaching practice, specialist teacher
Publikacje:
  • Stępniowski, I. (1997). Nauczyciele w roku szkolnym 1996/97. Warszawa: CODN.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"