Tytuł badania: |
Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych |
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Data: |
2013 – 2014 |
Badacz: |
Monika Oszmaniec |
Abstrakt: |
Przedmiotem badania była nauczycielska współpraca w szkole zakresie planowania i realizowania procesu dydaktycznego. Dane pozyskano z zewnętrznej ewaluacji wizytatorów. Okazało się, że w szkołach najtrudniej spełnić kryterium wzajemnej pomocy nauczycieli w zakresie ewaluacji i doskonalenia warsztatu pracy (poziom niespełnienia kryterium: 17,3%). Jeśli współpraca międzynauczycielska zachodziła, to raczej na poziomie incydentalnym niż długofalowym. Według dyrekcji najpopularniejszym przejawem współpracy wśród nauczycieli było dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. 98,2% badanych nauczycieli współpracowało w ramach zespołów nauczycielskich. Doniesienie wieńczą rekomendacje w zakresie badanego tematu. |
Deskryptory TESE: |
nauczyciel, współpraca, planowanie, planowanie edukacji, proces uczenia się, edukacja, ewaluator |
TESE descriptors: |
teacher, cooperation, planning, educational planning, learning process, education, evaluator |
Publikacje: |
- Oszmaniec, M. (2014). Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych. W: G. Mazurkiewicz i A. Gocłowska (red.), Jakość edukacji. Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych przeprowadzonych w latach 2013/2014 (s. 147-168). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
|