BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych
Typ badania: ewaluacyjne
Data: 2013 – 2014
Badacz: Monika Oszmaniec
Abstrakt:

Przedmiotem badania była nauczycielska współpraca w szkole zakresie planowania i realizowania procesu dydaktycznego. Dane pozyskano z zewnętrznej ewaluacji wizytatorów. Okazało się, że w szkołach najtrudniej spełnić kryterium wzajemnej pomocy nauczycieli w zakresie ewaluacji i doskonalenia warsztatu pracy (poziom niespełnienia kryterium: 17,3%). Jeśli współpraca międzynauczycielska zachodziła, to raczej na poziomie incydentalnym niż długofalowym. Według dyrekcji najpopularniejszym przejawem współpracy wśród nauczycieli było dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. 98,2% badanych nauczycieli współpracowało w ramach zespołów nauczycielskich. Doniesienie wieńczą rekomendacje w zakresie badanego tematu.

Deskryptory TESE: nauczyciel, współpraca, planowanie, planowanie edukacji, proces uczenia się, edukacja, ewaluator
TESE descriptors: teacher, cooperation, planning, educational planning, learning process, education, evaluator
Publikacje:
  • Oszmaniec, M. (2014). Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych. W: G. Mazurkiewicz i A. Gocłowska (red.), Jakość edukacji. Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych przeprowadzonych w latach 2013/2014 (s. 147-168). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"