BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zjawiska patologii i agresji w szkołach Opolszczyzny
Instytucja:
Data: 1996 – 1997
Badacz: Franciszek Minor
Abstrakt:

Celem badania była charakterystyka zjawiska patologii i agresji w szkołach na Opolszczyźnie. Badanie przeprowadzono w szkołach w Kędzierzynie-Koźlu, Opolu i w szkołach ponadpodstawowych w całym województwie opolskim. Do największych problemów związanych z patologiami szkolnymi należą: agresja słowna, palenie papierosów, spożywanie alkoholu. W sześciu szkołach uczniowie zażywali narkotyki, w takiej samej liczbie placówek funkcjonowały patologiczne grupy nieformalne. Nie było ani jednej takiej szkoły, w której nie występowałaby agresja słowna, uczniowie nie piliby alkoholu, nie paliliby papierosów i nie pojawiałyby się kradzieże. W szkołach ponadpodstawowych palenie papierosów występowało w dużym nasileniu. W pięciu szkołach prawdopodobnie odbywała się dystrybucja środków psychoaktywnych. W szkołach ponadpodstawowych w Nysie i Strzelcach Opolskich najczęściej występowały: wagary, palenie papierosów, picie alkoholu, pobicia uczniów i rozboje, łamanie przez uczniów przepisów prawnych.

 

 

Deskryptory TESE: przemoc, przemoc szkolna, przestępczość, oszustwo, narkomania
TESE descriptors: violence, bullying, dellinquency, cheating, drug abuse
Publikacje:
  • Minor, F. (1997). Zjawiska patologii i agresji w szkołach Opolszczyzny. Biuletyn Szkolny, 5, 23-25.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"