
Obserwuj
Tytuł badania: |
Niepokojące zachowania dzieci w ocenie krakowskich nauczycieli przedszkolnych |
Instytucja: |
|
Data: |
2007 – 2008 |
Badacz: |
Barbara Anna Cichocka, Małgorzata Kowal, Maciej Wojciech Pilecki, Ewa Strycharczyk-Kaleta |
Abstrakt: |
Celem badania było określenie różnych aspektów zaburzeń psychicznych i emocjonalnych występujących w okresie przedszkolnym. Badanie zostało sfinansowane w ramach badań własnych Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie: nr 204/KA/2006. Grupę badawczą stanowiły dzieci (961) z losowo wybranych krakowskich przedszkoli. Z uwagi na wiek badanych ankiety na temat występowania u dzieci zaburzeń psychicznych i emocjonalnych wypełniał personel pedagogiczny. Wyniki badania wskazały, że jedynie niewielka grupa dzieci (11,2% ogółu badanych) nie ujawniała żadnych zachowań niepokojących, a nasilone zachowania wzbudzające niepokój wystąpiły u 20% dzieci. Na podstawie wyników badania nie można było jednoznacznie ocenić, które z zachowań i w jakim stopniu mogłyby stanowić problem istotny klinicznie. |
Autorskie słowa kluczowe: |
problemy emocjonalne, psychopatologia, przedszkolaki, badanie przesiewowe |
Author's Keywords: |
emotional problems, psychopathology, kindergarten, screening |
Deskryptory TESE: |
zachowania, złe sprawowanie, zachowania społeczne, edukacja przedszkolna, zaburzenia rozwoju języka |
TESE descriptors: |
behaviour, misconduct, social behaviour, pre-primary education, language impairment |
Publikacje: |
- Pilecki, M.W., Cichocka, B.A., Kowal, M. i Strycharczyk-Kaleta, E. (2012). Niepokojące zachowania dzieci w ocenie krakowskich nauczycieli. Psychiatria Polska, 2(46). Pobrane z http://strona.ppol.nazwa.pl/uploads/images/PP_2_2012/Pilecki213__Psychiatr_Pol_2_2012.pdf

|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.