BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Kształtowanie kompetencji biznesowych uczniów gimnazjum w świetle opinii nauczycieli na podstawie wyników badań prowadzonych w ramach europejskiego projektu FIFOBI
Projekt badawczy:
  • FIFOBI
Instytucja:
Data: 1 stycznia 2009 – 31 grudnia 2011
Badacz: Sławomir Kurek, Tomasz Rachwał, Mariusz Szubert
Abstrakt:

Badanie zostało przeprowadzone w ramach projektu FIFOBI (Fit for business: Developing business competencies in school) realizowanego przez Instytut Geografii Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie ze środków Komisji Europejskiej: Agencja Wykonawcza ds. Edukacji, Kultury i Sektora Audiowizualnego (EACEA) w ramach Programu Uczenia się przez całe życie (nr 143356-LLP-1-2008-1-DE-KA1-KA1SCR). Celem badania było zidentyfikowanie mocnych i słabych stron systemu edukacji w zakresie kształtowania kompetencji biznesowych gimnazjalistów z perspektywy nauczycieli. Zastosowano metodę wywiadu z nauczycielami przedmiotu wiedza o społeczeństwie z sześciu gimnazjów. W okresie realizacji badania wdrażano nową podstawę programową przedmiotu wiedza o społeczeństwie. Wyniki badania ujawniły, że ogólna ocena systemu kształtowania kompetencji biznesowych młodzieży była dobra. Najwyżej oceniono efekty kształcenia w zakresie wyposażenia uczniów w wiedzę ekonomiczną, najniżej zaś – w zakresie edukacji przedzawodowej. Wśród postulatów nauczycieli znalazło się połączenie wiedzy przekazywanej na lekcji z życiem, włączenie projektów ekonomicznych opracowanych m.in. przez Centrum Kształcenia Obywatelskiego, przesunięcie edukacji biznesowej na wcześniejszy okres roku szkolnego (zamiast okresu przedwakacyjnego) ze względu na efektywność kształcenia.

Deskryptory TESE: społeczeństwo, rynek pracy, gimnazjum, kompetencje, program nauczania, wychowanie społeczne
TESE descriptors: society, labour market, lower secondary, competence, curriculum, community studies
Publikacje:
  • Kurek, S., Rachwał, T. i Szubert, M. (2012). Kształtowanie kompetencji biznesowych uczniów gimnazjum w świetle opinii nauczycieli na podstawie wyników badań prowadzonych w ramach europejskiego projektu FIFOBI. Przedsiębiorczość – Edukacja, 8, 24-36.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"