BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Rola nauczyciela w budzeniu motywacji na lekcjach języka niemieckiego
Data: [1995]
Badacz: Magdalena Ptak
Abstrakt:

Celem badania było zorientowanie się, jaką rolę w procesie dydaktycznym odgrywa nauczyciel. Próbę badawczą stanowiło 68 uczniów klas siódmych. Do zebrania materiału zastosowano ankietę zawierającą dwa pytania dotyczące przyczyn, dla których respondenci lubią lub nie lubią uczyć się języka niemieckiego. Zgodnie ze zgromadzonymi odpowiedziami wykazano, że pozytywnie do uczenia się języka niemieckiego ustosunkowało się ponad 90% uczniów, ponad 60% z ankietowanych zadeklarowało, że lubią się uczyć tego przedmiotu ze względu na nauczyciela i jego sposób prowadzenia lekcji. W dalszej kolejności wskazywano świadomość, że wiedza ta będzie potrzebna w życiu oraz ogólny pozytywny stosunek do nauki. Stwierdzono, że nauczyciel odgrywa bardzo ważną rolę w procesie dydaktycznym na poziomie nauczania szkoły podstawowej, z czego wynika jego stopień odpowiedzialności za budzenie motywacji do nauki u uczniów.

Deskryptory TESE: niemiecki, nauczanie, nauczanie języków obcych, nauczyciel, nauczanie języka, uczeń, motywacja, lekcja, szkoła podstawowa
TESE descriptors: German, teaching, foreign language teaching, teacher, language teaching, pupil, motivation, lesson, primary school
Publikacje:
  • Ptak, M. (1998). Rola nauczyciela w budzeniu motywacji na lekcjach języka niemieckiego. Języki Obce w Szkole, 3, 266-267.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"