BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Czy młodzież może myśleć "po europejsku"
Instytucja:
Data: 1996 – 1997
Badacz: Maria Jadczak
Abstrakt:

Uczniów uczestniczących w zajęciach fakultatywnych z historii poproszono o przygotowanie zadania domowego: Od Grecji archaicznej po rok 1995. Wybierz 30 najważniejszych wydarzeń, które Twoim zdaniem wpłynęły na historię Europy. Zebrano 22 prace. Na podstawie wypowiedzi uczniów stworzono listę takich 30 wydarzeń; znalazły się na niej m.in. takie elementy jak: życie i działalność Aleksandra Macedońskiego, okres cesarstwa rzymskiego, edykt mediolański, upadek cesarstwa zachodniorzymskiego, koronacja Karola Wielkiego, traktat w Verdun, koronacja Ottona I, zjazd w Gnieźnie, schizma wschodnia, spór o inwestyturę, krucjaty właściwe, wojna stuletnia, schizma zachodnia, zjednoczenie Włoch, rewolucja bolszewicka, pierwsza wojna światowa, traktat rzymski, jesień narodów, traktat w Maastricht. Cztery wydarzenia dotyczyły historii starożytnej, dziewięć – średniowiecza, cztery – odrodzenia, jedno – XVII wieku, cztery – XVIII wieku, trzy – XIX wieku, pięć – XX wieku.

Deskryptory TESE: wartości obywatelskie, młodzież, historia, Europa, perspektywa historyczna, wiedza
TESE descriptors: civic values, youth, history, Europe, historical perspective, knowledge
Publikacje:
  • Jadczak, M. (1997/1998). Czy młodzież może myśleć „po europejsku”. Nowe w Szkole, 4, 14-18.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"