BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Stosowanie różnych form kultury fizycznej w procesie readaptacji społecznej nieletnich
Instytucja:
Data: [1997]
Badacz: Piotr Żurek
Abstrakt:

Przedmiotem badania było stosowanie różnych form kultury fizycznej w readaptacji społecznej nieletnich chłopców. Badaniem objęto 49 osób z zakładu półotwartego w Gorzowie Wielkopolskim. W badaniu zastosowano technikę ankiety oraz wykorzystano spostrzeżenia wychowawcy będącego absolwentem IWF w Gorzowie Wielkopolskim. Wyniki badania ujawniły średni stan zdrowia wychowanków zakładu, w tym bardzo zły stan uzębienia (90%) i skrzywienia kręgosłupa (80%). Badani aktywnie uczestniczyli w następujących formach kultury fizycznej: piłka nożna (90%), siłownia (85%), tenis stołowy (70%), badminton (45%), pływanie (45%), piłka koszykowa (40%), ringo (40%), piłka siatkowa (30%). W sezonie jesienno-zimowym przeprowadzano dla penitencjariuszy zawody w trójboju sprawnościowo-siłowym. Wiosną i latem stwarzano możliwości uprawiania sportu poza zakładem (gra w piłkę nożną, zajęcia na miejskiej pływalni).

Deskryptory TESE: wychowanie fizyczne, resocjalizacja, płeć męska, zdrowie, przestępczość
TESE descriptors: physical education, correctional education, male, health, dellinquency
Publikacje:
  • Żurek, P. (1997). Stosowanie różnych form kultury fizycznej w procesie readaptacji społecznej nieletnich. Biuletyn Informacyjny TZN, 4, 31-36.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"