|
|
Tytuł badania: | PISA 2006 |
Kolejne lata cyklu: | 2000 2003 2006 2009 2012 |
Typ badania: | międzynarodowe, cykliczne |
Instytucja: | |
Data: | 2006 |
Badacz: | Ewa Bartnik, Dorota Cyngot, Grażyna Czetwertyńska, Roman Dolata, Michał Federowicz, Agata Grabowska, Jacek Haman, Jakub Komorek, Krzysztof Konarzewski, Krzysztof Koseła, Zbigniew Marciniak, Barbara Ostrowska, Zbigniew Sawiński, Michał Sitek, Agnieszka Sułowska, Paweł B. Sztabiński |
Abstrakt: |
PISA 2006 (Programme for International Student Assessment) jest trzecim z kolei cyklem badań prowadzonych pod auspicjami Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Głównym celem badania było sprawdzenie, w jakim stopniu piętnastoletni uczniowie są przygotowani do życia we współczesnym świecie, w którym nauka i technika odgrywają coraz większą rolę, czy potrafią odwoływać się do matematyki w rozwiązywaniu codziennych problemów oraz jaki prezentują poziom rozumowania w zakresie nauk przyrodniczych i humanistycznych. Wiodącą dziedziną pomiaru w badaniu PISA 2006 były umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych. Badanie PISA 2006 realizowano wśród uczniów z 373 szkół. Szkoły te stanowią podzbiór operatu obejmującego 1170 szkół, z którego losowano próbę. Ogólny wynik uczniów wyniósł 498 pkt i sytuował się na średnim poziomie w skali krajów OECD.
|
Deskryptory TESE: | ewaluacja systemu edukacji, uczeń, gimnazjum, nauki przyrodnicze, szkolnictwo średnie pierwszego stopnia, rozumowanie, nauki humanistyczne, nauki ścisłe, matematyka, chemia, geografia, fizyka, biologia |
TESE descriptors: | evaluation of the education system, pupil, lower secondary, natural sciences, lower secondary, reasoning, humanities, natural sciences, mathematics, chemistry, geography, physics, biology |
Publikacje: |
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.