BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Indywidualne plany działania absolwentów. Doświadczenia Rejonowego Urzędu Pracy w Łowiczu
Instytucja:
Data: [1997]
Badacz: Małgorzata Przybył, Dorota Roszewska
Abstrakt:

W Rejonowym Urzędzie Pracy w Łowiczu przeprowadzono program aktywizacji bezrobotnych absolwentów. W jego ramach organizowano spotkania doradców zawodowych z uczniami najstarszych klas szkół ponadpodstawowych oraz wizyty pośredników pracy w zakładach pracy, by zebrać wstępne deklaracje pracodawców co do zapotrzebowania na pracowników. Sesje zajęciowe z absolwentami trwały dwa dni i obejmowały bloki: psychologiczny (poznanie samego siebie, określenie własnej wartości, zdefiniowanie planów zawodowych) oraz praktyczny (uczenie metod poszukiwania zatrudnienia – opracowywanie dokumentów do rozpoczęcia pracy zawodowej, ogłoszeń w prasie, prowadzenie rozmów kwalifikacyjnych). W sesjach w Łowiczu wzięło udział 79 osób, a 37 podjęło pracę po ukończeniu kursu. Podczas rozmów z doradcami zawodowymi ustalano kwalifikacje absolwentów i oczekiwania co do pierwszej pracy. W efekcie rozmów podpisywano porozumienie dotyczące udziału w programie. Jego realizacją zajmowali się dalej pośrednicy oraz pracownicy z grupy organizującej aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu. Porozumienia takie podpisało 148 absolwentów, program uruchomiono dla 132 z nich. Efektywność wyniosła 33,3%. Spośród 132 osób wytypowano 47 do udziału w ankiecie. 87,3% respondentów było zadowolonych z zainteresowania urzędu pracy problemem bezrobocia. Ankietowani negatywnie oceniali wysokość stypendiów otrzymywanych podczas staży absolwenckich.

Deskryptory TESE: absolwent, poradnictwo zawodowe, poradnictwo psychologiczne, bezrobocie, szkolenie praktyczne, stypendium
TESE descriptors: school leaver, vocational guidance, psychology service, unemployment, practical training, education grant
Publikacje:
  • Roszewska, D. i Przybył, M. (1998). Indywidualne plany działania absolwentów. Doświadczenia Rejonowego Urzędu Pracy w Łowiczu. Rynek Pracy, 5, 49-55.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"