BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Spór o katalog cech dobrego nauczyciela
Data: [1997]
Badacz: Dorota Sipińska
Abstrakt:

Badanie na temat preferowanych cech nauczyciela przeprowadzono wśród 20 uczniów kończących szkołę podstawową, 25 absolwentów szkoły średniej i 27 studentek kończących Kolegium Nauczycielskie w Lesznie. W ankiecie pytano: Jaki powinien być nauczyciel? Zgodnie ze zgromadzonym materiałem okazało się, że dla uczniów kończących szkołę podstawową najważniejsze było, aby lekcje były prowadzone bezstresowo, w atmosferze szczerości, pomocy, wzajemnej akceptacji i zrozumienia, z uśmiechem i w partnerski sposób. Uczniowie liceum ogólnokształcącego uważali, że nauczyciel powinien traktować podopiecznych w sposób partnerski, z poszanowaniem godności drugiego człowieka. Absolwentki kolegium nauczycielskiego twierdziły, że nauczyciel powinien przede wszystkim szanować prawa ucznia, być wzorem godnym naśladowania.

Deskryptory TESE: zawód nauczyciela, autonomia nauczyciela, relacja nauczyciel – uczeń, nauczyciel, atmosfera w klasie
TESE descriptors: teaching profession, teacher autonomy, teacher-student relation, teacher, classroom climate
Publikacje:
  • Sipińska, D. (1997). Spór o katalog cech dobrego nauczyciela. Edukacja i Dialog, 1, 47-50.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"