BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wykorzystanie nowych technologii w szkoleniach
Typ badania: cykliczne
Instytucja:
Data: lipiec 2012 – sierpień 2012
Badacz:
Abstrakt:

Badanie miało na celu udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy i jak polscy pracodawcy korzystają z nowych technologii w swoich szkoleniach. Zebrano również opinie na temat wad i zalet e-learningu (TIK) oraz barier utrudniających jego wprowadzenia. Wykorzystano metodę CAWI (Computer-Assisted Web Interview - wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony WWW), którą objęto 161 osób podejmujących w swoich firmach decyzje dotyczące wyboru tematyki i formy szkoleń. 34% respondentów stanowiły osoby pracujące w przedsiębiorstwach mikro (poniżej 10 pracowników), 25% – dużych (powyżej 249 pracowników), 21% – małych (10-49 pracowników), 20% – średnich (50-249 pracowników). Odpowiedzi udzielali najczęściej właściciele (24%), następnie specjaliści ds. szkoleń (18%). Wyniki badania pozwoliły stwierdzić, że 66% firm deklarowało stosowanie szkoleń wspieranych komputerowo. Na e-learning przeznaczano około jednej trzeciej budżetu, na kolejny rok (2013) planowano przeznaczyć 41% budżetu. Najczęściej stosowaną i najwyżej ocenianą formą szkoleń były szkolenia tradycyjne z wykorzystaniem metod warsztatowych. Wśród szkoleń wspieranych komputerowo najpopularniejsze były z kolei szkolenia prowadzone w czasie rzeczywistym przez Internet (webinary), następnie nagrania audio i wideo. Najwyżej oceniano jednak gry i symulacje, przy czym podkreślano ich zbyt wysoką cenę. Popularność webinary wynikała zatem częściowo z niższej ceny a częściowo z podobieństwa do tradycyjnej formy szkolenia, która zachęca uczestników do aktywności. Za największą wadę metod e-learningowych uznano niską interaktywność i brak bezpośrednich kontaktów między prowadzącym a uczestnikami.

Deskryptory TESE: kurs, szkolenie praktyczne, kształcenie i szkolenie zawodowe, przedsiębiorstwo, doskonalenie zawodowe w toku pracy, technologia informacyjno-komunikacyjna
TESE descriptors: course, practical training, vocational education and training, enterprise, in-service training, ICT
Publikacje:
  • Obserwatorium Zarządzania. (2012). Wykorzystanie nowych technologii w szkoleniach. Raport z badania. Pobrane z http://z.nf.pl/img_obserwatorium/raport_www.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"