BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Wybieralność przedmiotów z perspektywy studentów
Data: 1995 – 1997
Badacz: Krystyna Ciekot
Abstrakt:

Celem badania było określenie miejsca i funkcji bloku przedmiotów humanistyczno-menedżerskich w programie studiów Politechniki Wrocławskiej. Badanie miało charakter ankietowy i objęło prawie 1000-osobową próbę studentów I-IV roku zapisanych na kursy z puli zajęć humanistyczno-menedżerskich. Zgodnie ze zgromadzonym materiałem okazało się, że zajęcia wybierano na zasadzie fakultatywności. Odpowiedzi badanych dotyczące ich preferencji w zakresie przedmiotów humanistyczno-menedżerskich ujawniły, że z około 100 dostępnych studentom kursów wymienili oni jedynie 47, w tym głównie: podstawy psychologii i podstawy negocjacji. Najczęstszym powodem wyboru danego kursu było szczególne zainteresowanie daną tematyką, następnie złożony profil studiów. Porównanie odpowiedzi studentów z roku akademickiego 1995/996 oraz 1996/1997 pozwoliło stwierdzić wzrost znaczenia kryterium zainteresowań (z 59 do 78), niewielki spadek znaczenia „okienka” w harmonogramie zajęć obowiązkowych (z 32 do 26) oraz wzrost znaczenia kompetencji prowadzącego (z 22 do 39).

Deskryptory TESE: zajęcia edukacyjne, wybór studiów, planowanie edukacji, program nauczania, szkoła wyższa, przedmiot nauczania
TESE descriptors: educational activities, choice of studies, educational planning, curriculum, higher education, curriculum subject
Publikacje:
  • Ciekot, K. (1997). Wybieralność przemiotów z perspektywy studentów. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 10, 89-97.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"