Abstrakt: |
Celem badania było określenie miejsca i funkcji bloku przedmiotów humanistyczno-menedżerskich w programie studiów Politechniki Wrocławskiej. Badanie miało charakter ankietowy i objęło prawie 1000-osobową próbę studentów I-IV roku zapisanych na kursy z puli zajęć humanistyczno-menedżerskich. Zgodnie ze zgromadzonym materiałem okazało się, że zajęcia wybierano na zasadzie fakultatywności. Odpowiedzi badanych dotyczące ich preferencji w zakresie przedmiotów humanistyczno-menedżerskich ujawniły, że z około 100 dostępnych studentom kursów wymienili oni jedynie 47, w tym głównie: podstawy psychologii i podstawy negocjacji. Najczęstszym powodem wyboru danego kursu było szczególne zainteresowanie daną tematyką, następnie złożony profil studiów. Porównanie odpowiedzi studentów z roku akademickiego 1995/996 oraz 1996/1997 pozwoliło stwierdzić wzrost znaczenia kryterium zainteresowań (z 59 do 78), niewielki spadek znaczenia „okienka” w harmonogramie zajęć obowiązkowych (z 32 do 26) oraz wzrost znaczenia kompetencji prowadzącego (z 22 do 39). |