BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Studenci akademii medycznych wobec wybranych zagadnień kultury fizycznej
Data: [1996]
Badacz: Adam Fijewski, Ryszard Przewęda, Elżbieta Rutkowska
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w ramach CPBP 08.16.IV. Badanie miało na celu określenie poziomu wiedzy studentów akademii medycznych na temat zastosowania różnego rodzaju ćwiczeń fizycznych wobec wybranych grup chorych. Testowi sprawdzającemu poddano 818 osób. Test składał się z ośmiu pytań dotyczących sposobu postępowania kinezyterapeutycznego w najczęstszych problemach, z którymi mogą spotkać się lekarze pierwszego kontaktu, czyli np. ćwiczeń fizycznych dla osób z nadwagą, chorych na wyrównawczą cukrzycę, dyskopatię lędźwiową itp. Pytania miały jedną poprawną odpowiedź, badanych oceniono na czterostopniowej skali. Wyniki testu ujawniły, że studenci posiadali najczęściej dostateczną wiedzę na temat zakresu form ćwiczeń fizycznych stosowanych w praktyce lekarskiej (49%). Wiadomości 33,5% badanych oceniono jako dobre. Aż 14,4% posiadało niedostateczny poziom wiedzy, a jedynie 3,1% bardzo dobry.

Deskryptory TESE: medycyna człowieka, terapia, szkoła wyższa, choroba, student, wychowanie fizyczne
TESE descriptors: human medicine, therapy, higher education, illness, student, physical education
Publikacje:
  • Rutkowska, E. i Fijewski, A. (1998). Studenci akademii medycznych wobec wybranych zagadnień kultury fizycznej. Nauka i Szkolnictwo Wyższe, 11, 93-99.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"