Obserwuj
Tytuł badania: |
Opinie o wprowadzeniu religii do szkół |
Instytucja: |
|
Data: |
3 września 1990 – 4 września 1990 |
Badacz: |
|
Abstrakt: |
Celem badania było zebranie opinii na temat wprowadzenia lekcji religii do szkół. Sondaż przeprowadzono wśród populacji dorosłych Polaków. 22% badanych twierdziło, że religia powinna być w szkołach obowiązkowa, 37% jednak uważało, że lekcje religii powinny być traktowane jako przedmiot dodatkowy i nieobowiązkowy. 39% badanych sądziło, że lekcje religii powinny odbywać się poza szkołą, np. w punktach katechetycznych. 2% nie wyraziło zdania na ten temat. Wśród zwolenników nauczania religii w szkołach znalazło się: 50% osób w wieku od 16 do 34 lat, 55% w wieku od 35 do 49 lat, 60% w wieku od 50 do 59 lat i 79% w wieku 60 i więcej lat. 62% respondentów zgodziło się, że dzięki nauczaniu religii nastąpi wzrost moralności w polskim społeczeństwie (nie: 27%). 55% było zdania, że nauczanie religii może spowodować konflikty na tle religijnym w szkołach. 49% uznało, że dzięki religii w szkołach wzrosną umiejętności współżycia z ludźmi o innych poglądach religijnych. Zdaniem 61% badanych wprowadzenie religii do szkół nie zniechęci dzieci do nauki tego przedmiotu. |
Deskryptory TESE: |
religia, katolicyzm, postawa, przedmiot nauczania, decyzja rodziców |
TESE descriptors: |
religion, Catholicism, attitude, curriculum subject, parental choice |
Publikacje: |
- TNS OBOP. (1990). Opinie o wprowadzeniu religii do szkół. Pobrane z http://obop-arch.tnsglobal.pl/archive-report/id/1062
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.