BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Opinie o wprowadzeniu religii do szkół
Instytucja:
Data: 3 września 1990 – 4 września 1990
Badacz:
Abstrakt:

Celem badania było zebranie opinii na temat wprowadzenia lekcji religii do szkół. Sondaż przeprowadzono wśród populacji dorosłych Polaków. 22% badanych twierdziło, że religia powinna być w szkołach obowiązkowa, 37% jednak uważało, że lekcje religii powinny być traktowane jako przedmiot dodatkowy i nieobowiązkowy. 39% badanych sądziło, że lekcje religii powinny odbywać się poza szkołą, np. w punktach katechetycznych. 2% nie wyraziło zdania na ten temat. Wśród zwolenników nauczania religii w szkołach znalazło się: 50% osób w wieku od 16 do 34 lat, 55% w wieku od 35 do 49 lat, 60% w wieku od 50 do 59 lat i 79% w wieku 60 i więcej lat. 62% respondentów zgodziło się, że dzięki nauczaniu religii nastąpi wzrost moralności w polskim społeczeństwie (nie: 27%). 55% było zdania, że nauczanie religii może spowodować konflikty na tle religijnym w szkołach. 49% uznało, że dzięki religii w szkołach wzrosną umiejętności współżycia z ludźmi o innych poglądach religijnych. Zdaniem 61% badanych wprowadzenie religii do szkół nie zniechęci dzieci do nauki tego przedmiotu.

Deskryptory TESE: religia, katolicyzm, postawa, przedmiot nauczania, decyzja rodziców
TESE descriptors: religion, Catholicism, attitude, curriculum subject, parental choice
Publikacje:
  • TNS OBOP. (1990). Opinie o wprowadzeniu religii do szkół. Pobrane z http://obop-arch.tnsglobal.pl/archive-report/id/1062
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"