BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Co dzieci robią w ciągu dnia i jak rodzice spędzają czas z dziećmi?
Instytucja:
Data: 14 października 1994 – 18 października 1994
Badacz:
Abstrakt:

Przedmiotem badania były wspólne zajęcia dzieci i rodziców. W badaniu uczestniczyło 1069 respondentów, z czego dzieci w wieku od 6 do 18 lat miało 36% ogółu. Badanie przeprowadzono metodą wywiadu. Okazało się, że najczęstszą formą spędzania czasu rodziców i dzieci są spotkania z rodziną i znajomymi (82% wskazań), w dalszej kolejności – chodzenie na zakupy (68%), spacery (55%). 70% badanych chodziło razem z dziećmi do kościoła. 95% rodziców w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie nie było ani razu w teatrze albo na koncercie, 93% w kinie, a 91% w muzeum. 62% rodziców (N = 382) nie miało zwyczaju chodzić z dziećmi do teatru, 59% do kina, 61% do muzeum, 66% do kawiarni, 20% na spacer. Rodziców zapytano o wykorzystanie przez ich dzieci czasu pozaszkolnego. Najczęściej wymieniano: spędzanie czasu na świeżym powietrzu (42%: więcej niż dwie godziny, 31%: od godziny do dwóch); odrabianie lekcji, nauka (35%: więcej niż dwie godziny, 40%: od godziny do dwóch); oglądanie telewizji (35%: więcej niż dwie godziny, 38%: od godziny do dwóch). W opinii rodziców dzieci najrzadziej w wolnym czasie: oglądały filmy wideo (12%: więcej niż dwie godziny, 15%: od godziny do dwóch); chodziły na zajęcia sportowe indywidualne albo zorganizowane (9%: ponad dwie godziny, 17%: od godziny do dwóch). 84% rodziców zadeklarowało (N = 376), że ich dzieci w roku badania nie pracowały zarobkowo. Przynajmniej jeden razy pracowały w ten sposób dzieci 16% rodziców. Nie stwierdzono, by którakolwiek ze zmiennych miała istotny wpływ na podejmowanie przez dzieci pracy zarobkowej.

Deskryptory TESE: pedagogika czasu wolnego, organizacja czasu szkolnego, wypoczynek, wakacje, zajęcia pozaszkolne, zajęcia pozalekcyjne, zajęcia rekreacyjne, relacja rodzice – dziecko
TESE descriptors: leisure education, arrangement of school time, leisure, holidays, out-of-school-hours provision, supervised study, leisure activities, parent-child relation
Publikacje:
  • TNS OBOP. (1994). Co dzieci robią w ciągu dnia i jak rodzice spędzają czas z dziećmi? Pobrane z http://tnsglobal.pl/archiv_files/094-94.pdf
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"