Obserwuj
Tytuł badania: |
Analiza gminnych strategii oświatowych |
Instytucja: |
|
Data: |
czerwiec 2010 – wrzesień 2010 |
Badacz: |
Rafał Stanek |
Abstrakt: |
Badanie zrealizowano w ramach programu: Doskonalenie strategii zarządzania oświatą na poziomie regionalnym i lokalnym. Projekt systemowy współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowany przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie z Uniwersytetem Warszawskim, w ramach Priorytetu III, Działania 3.1., Poddziałania 3.1.2. Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013. Celem pracy było zbadanie co najmniej 30 gminnych strategii oświatowych oraz – w oparciu o uzyskany materiał badawczy – sformułowanie wniosków, wskazanie mocnych i słabych stron tych strategii, stworzeniem bazy dobrych praktyk. Raport zawiera szczegółową analizę dokumentacji dotyczącej 36 gminnych strategii oświatowych, spośród których wytypowano pięć strategii poddanych analizie na podstawie wyników badań terenowych. Wyodrębniono ogółem 239 celów strategicznych, w tym największą grupę stanowiły 63 cele związane z rozszerzeniem oferty edukacyjnej, głównie o dodatkowe (wykraczające poza podstawę programową) zajęcia językowe oraz zajęcia sportowe i kulturalne, jak również o możliwość zagospodarowania uczniom czasu po lekcjach. Kolejną grupę wyznaczały 34 cele odnoszące się do poprawy jakości nauczania w zakresie podstawy programowej, ukierunkowanej na podniesienie wyników testów kompetencyjnych. |
Deskryptory TESE: |
edukacja, kształcenie obowiązkowe, polityka oparta na badaniach, polityka edukacyjna, jakość kształcenia |
TESE descriptors: |
education, compulsory education, evidence-based policy, education policy, quality of education |
Publikacje: |
- Stanek, R. (2010). Analiza gminnych strategii oświatowych : Raport wersja 2. Pobrane z http://www.ore.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=597&Itemid=1176
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.