Obserwuj
Tytuł badania: |
Zidentyfikowanie przyczyn złego funkcjonowania systemu akredytacji oraz określenie kierunku zmian na przykładzie województwa małopolskiego i dolnośląskiego |
Instytucja: |
|
Data: |
październik 2010 – listopad 2010 |
Badacz: |
Edyta Brudnik, Mikołaj Janic, Grażyna Mrówczyńska, Beata Owczarska, Andrzej Śliwerski, Bogusław Śliwerski, Elżbieta Świerczyńska |
Abstrakt: |
Przedmiotem raportu są założone i rzeczywiste funkcje akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli. Analizie poddano sprawozdania z działalności placówek doskonalenia nauczycieli (PDN) za lata 2007-2009 oraz – w przypadku placówek ubiegających się o akredytację – raporty samooceny tych placówek doskonalenia nauczycieli, które: uzyskały akredytację kuratora oświaty po raz pierwszy, uzyskały akredytację kuratora oświaty za drugim razem, nie uzyskały akredytacji kuratora oświaty z powodu wycofania wniosku i umorzenia przez kuratora postępowania akredytacyjnego, nie ubiegały się o akredytację. Badanie prowadzono według następujących kryteriów: kierunki rozwoju (czy są zgodne ze zmianami oświatowymi, czy stymulują klientów do pracy nad sobą, czy wspomagają zmiany w placówkach); badanie efektywności – wartość narzędzi ewaluacji szkoleń; badanie potrzeb klientów; wskaźniki ilościowe – np. liczba klientów (szkół, nauczycieli); wzbogacenie oferty (w przypadku placówek ubiegających się o akredytację). Raport zawiera m.in. diagnozy i opinie na temat jakości akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli za lata 2003-2010. |
Deskryptory TESE: |
placówka edukacyjna, doskonalenie zawodowe nauczycieli, akredytacja, polityka edukacyjna, ewaluacja, ewaluacja placówki edukacyjnej, jakość kształcenia |
TESE descriptors: |
educational institution, in-service teacher training, accreditation, education policy, evaluation, evaluation of an educational institution, quality of education |
Publikacje: |
- Ośrodek Rozwoju Edukacji. (2010). Raport z badań systemu akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli w Polsce na przykładzie ewaluacji tego procesu w województwach małopolskim i dolnośląskim. Pobrane z www.ore.edu.pl
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.