BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Zidentyfikowanie przyczyn złego funkcjonowania systemu akredytacji oraz określenie kierunku zmian na przykładzie województwa małopolskiego i dolnośląskiego
Instytucja:
Data: październik 2010 – listopad 2010
Badacz: Edyta Brudnik, Mikołaj Janic, Grażyna Mrówczyńska, Beata Owczarska, Andrzej Śliwerski, Bogusław Śliwerski, Elżbieta Świerczyńska
Abstrakt:

Przedmiotem raportu są założone i rzeczywiste funkcje akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli. Analizie poddano sprawozdania z działalności placówek doskonalenia nauczycieli (PDN) za lata 2007-2009 oraz – w przypadku placówek ubiegających się o akredytację – raporty samooceny tych placówek doskonalenia nauczycieli, które: uzyskały akredytację kuratora oświaty po raz pierwszy, uzyskały akredytację kuratora oświaty za drugim razem, nie uzyskały akredytacji kuratora oświaty z powodu wycofania wniosku i umorzenia przez kuratora postępowania akredytacyjnego, nie ubiegały się o akredytację. Badanie prowadzono według następujących kryteriów: kierunki rozwoju (czy są zgodne ze zmianami oświatowymi, czy stymulują klientów do pracy nad sobą, czy wspomagają zmiany w placówkach); badanie efektywności – wartość narzędzi ewaluacji szkoleń; badanie potrzeb klientów; wskaźniki ilościowe – np. liczba klientów (szkół, nauczycieli); wzbogacenie oferty (w przypadku placówek ubiegających się o akredytację). Raport zawiera m.in. diagnozy i opinie na temat jakości akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli za lata 2003-2010. 

Deskryptory TESE: placówka edukacyjna, doskonalenie zawodowe nauczycieli, akredytacja, polityka edukacyjna, ewaluacja, ewaluacja placówki edukacyjnej, jakość kształcenia
TESE descriptors: educational institution, in-service teacher training, accreditation, education policy, evaluation, evaluation of an educational institution, quality of education
Publikacje:
  • Ośrodek Rozwoju Edukacji. (2010). Raport z badań systemu akredytacji placówek doskonalenia nauczycieli w Polsce na przykładzie ewaluacji tego procesu w województwach małopolskim i dolnośląskim. Pobrane z www.ore.edu.pl
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"