BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Jaki jest „sens” spotkań młodzieży z wychowawcami?
Data: [1986] – [1990]
Badacz: Ewa Rodziewicz
Abstrakt:

Badaniem metodą wywiadu objęto młodzież z Torunia – 610 uczniów. 61,7% badanych nie wskazało ważnych w swoim doświadczeniu życiowym ludzi, których mogliby uznać za swoich rzeczywistych wychowawców. Pozostali wskazywali głównie wychowawców nieprofesjonalnych – 28,8% wskazań, osoby z najbliższej rodziny – 18,5%, przyjaciół, sąsiadów, kolegów, znajomych – 10,3%. Wychowawców profesjonalnych wskazało 14,4% badanych. Dane te wskazywały na istnienie swoistej próżni wychowawczej, w której jednostka dorastająca była najczęściej zdana na samą siebie, obnażały niewydolność instytucji zatrudniających profesjonalnych wychowawców, w których badani mimo ośmiu lat nauki w szkole podstawowej i co najmniej trzech lat nauki w szkole ponadpodstawowej nie spotkali osób wywierających istotny wpływ na ich życie.

Deskryptory TESE: uczeń, filozofia edukacji, szkoła podstawowa, szkoła średnia, wychowanie dziecka, system edukacji, relacja nauczyciel – uczeń
TESE descriptors: pupil, philosophy of education, primary school, secondary school, child rearing, education system, teacher-student relation
Publikacje:
  • Rodziewicz, E. (1990). Jaki jest „sens” spotkań młodzieży z wychowawcami? [Niepublikowany maszynopis]. Toruń.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"