Obserwuj
Tytuł badania: |
Aktywność ruchowa dzieci 10-letnich w czasie wolnym |
Instytucja: |
|
Data: |
maj 2004 |
Badacz: |
Agnieszka Ćwirlej, Halina Gregorowicz-Cieślik, Katarzyna Walicka-Cupryś |
Abstrakt: |
Badanie miało na celu charakterystykę organizacji czasu wolnego (aktywność fizyczna, bierne formy wypoczynku) dzieci w wieku 10 lat. Za pomocą ankiety standaryzowanej przebadano 202 uczniów w wieku 10 lat w losowo wybranych szkołach podstawowych z Rzeszowa (54% chłopców oraz 46% dziewcząt). Następnie ankiety poddano analizie statystycznej przy użyciu programu Statistica 6.0. Uczniowie odpowiadali na pytania o czas poświęcany na codzienną aktywność fizyczną, rodzaj uprawianych sportów, czas spędzany na świeżym powietrzu vs czas przeznaczony na oglądanie telewizji i korzystanie z komputera, a także o zasady zdrowego stylu życia. Wyniki badania wskazały na niską codzienną aktywność dzieci w czasie wolnym od zajęć szkolnych. Główną przyczyną jest wypełnienie czasu wolnego oglądaniem telewizji i korzystaniem z komputera. Badanie potwierdziło, że co trzeci respondent codziennie uczestniczy w jakichś formach zajęć rekreacyjno-ruchowych, a połowa badanych każdego dnia przebywa na świeżym powietrzu. |
Autorskie słowa kluczowe: |
styl życia, rekreacja, wiek szkolny |
Author's Keywords: |
lifestyle, recreation, school age |
Deskryptory TESE: |
zdrowie, rozwój dziecka, rozwój fizyczny, wypoczynek, wychowanie fizyczne, sprawność, zajęcia rekreacyjne |
TESE descriptors: |
health, child development, physical development, leisure, physical education, efficiency, leisure activities |
Publikacje: |
- Ćwirlej, A., Walicka-Cupryś, K. i Gregorowicz-Cieślik, H. (2005). Aktywność ruchowa dzieci 10-letnich w czasie wolnym. Przegląd Medyczny Uniwersytetu Rzeszowskiego, 3, 262-266.
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.