BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Przygotowanie dzieci przedszkolnych do rozpoczęcia nauki matematyki w klasie I
Data: 1991 – 1992
Badacz: Krystyna Żuchelkowska
Abstrakt:

Celem badania było rozpoznanie sytuacji w oddziałach sześciolatków w zakresie przygotowania dzieci do rozpoczęcia nauki matematyki w klasie pierwszej. Badanie miało charakter sondażu diagnostycznego i objęło 90 dzieci wstępujących do klasy pierwszej w środowiskach wielkomiejskim (30 osób), miejskim (30) i wiejskim (30). Wyniki badania ujawniły, że im korzystniejsze były warunki środowiskowe dzieci, tym lepsze było ich przygotowanie do rozpoczęcia nauki matematyki. Najlepsze rezultaty uzyskały dzieci ze środowiska wielkomiejskiego, gorsze zaś – dzieci ze środowiska miejskiego i wiejskiego. Dodatkowym czynnikiem warunkującym skuteczne wprowadzenie dzieci do arytmetyki liczb naturalnych była frekwencja dzieci na zajęciach z przedszkolnej propedeutyki.

Deskryptory TESE: placówka przedszkolna, matematyka, umiejętności podstawowe, frekwencja, szkoła podstawowa, poziom przedszkolny o charakterze edukacyjnym, wiek wstępowania do szkoły, przejście z przedszkola do szkoły podstawowej
TESE descriptors: pre-primary institution, mathematics, basic skills, attendance, primary school, education-oriented pre-primary level, school starting age, transition from pre-primary to primary education
Publikacje:
  • Żuchelkowska, K. (1996). Przygotowanie dzieci przedszkolnych do rozpoczęcia nauki matematyki w klasie I. W: E. Stucki (red.), Problemy innowacji w kształceniu i wychowaniu (s. 145-155). Bydgoszcz: WSP.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"