Tytuł badania: |
Motywy pracy młodych nauczycieli akademickich |
Instytucja: |
|
Data: |
[1996] |
Badacz: |
Elżbieta Sałata |
Abstrakt: |
Celem badania było określenie motywów, którymi kierowali się młodzi nauczyciele akademiccy, podejmujący pracę na uczelni, oraz które kierowały ich pracą zawodową w czasie przeprowadzenia badania. Badaniem ankietowym objęto 179 pracowników naukowo-badawczych wyższych szkół inżynierskich w Polsce, w tym 54 kobiety i 127 mężczyzn. Badani mieścili się najczęściej w przedziale wiekowym 26-30 lat oraz posiadali staż pracy wynoszący od dwóch do pięciu lat. Największy wpływ na rozwój zainteresowań naukowych u badanych mieli nauczyciele akademiccy podczas studiów oraz promotorzy prac dyplomowych. Do najważniejszych motywów podjęcia pracy na uczelni zaliczano najczęściej chęć wykonywania pracy twórczej oraz nienormowany czas pracy. W czasie przeprowadzenia badania do najczęściej wskazywanych motywów pracy na uczelni należały zadowolenie z pracy i sukcesy zawodowe oraz dobre stosunki z przełożonymi. |
Deskryptory TESE: |
szkoła wyższa, motywacja, nauczyciel, nauczanie, inżynieria, kadra naukowa |
TESE descriptors: |
higher education, motivation, teacher, teaching, engineering, scientific staff |
Publikacje: |
- Sałata, E. (1996). Motywy pracy młodych nauczycieli akademickich. Pedagogika Pracy, 28, 92-97.
|