BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Podręczniki używane przez nauczycieli liceów ogólnokształcących i motywy ich wyboru
Data: styczeń 1996 – grudzień 1996
Badacz: Bożena Banach
Abstrakt:

Badanie miało na celu określenie podręczników, jakich używali nauczyciele języka angielskiego w liceach ogólnokształcących oraz motywów ich wyboru. Pierwszy etap badania przeprowadzono w styczniu 1996 – ankietą objęto 53 nauczycieli z 14 szkół państwowych z Katowic i Chorzowa, w tym 10 liceów w Katowicach i cztery w Chorzowie. Drugi etap badania miał miejsce w grudniu 1996 – wywiady przeprowadzono z 32 nauczycielami języka angielskiego w liceach ogólnokształcących, w tym 17 z Katowic i 15 z Chorzowa. Do najczęściej wybieranych podręczników języka angielskiego należały kolejno: Bluepront (Longman), Headway (Oxford University Press), We use English (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne), Hotline (OUP). Wśród preferowanych wydawnictw dominowały Longman i Oxford University Press. Hierarchia podanych przez nauczycieli motywów wyboru podręcznika wyglądała następująco: ćwiczenia gramatyczne i leksykalne (81,1%), gramatyka (73,6%), teksty (71,7%), słownictwo (45,3%), materiały uzupełniające (39,6%), cele nauczania (30,2%), język (28,3%), szata graficzna (22,6%), kultura (22,6%).

Deskryptory TESE: podręcznik, motywacja, metodyka, angielski, szkoła średnia, nauczyciel, nauczanie
TESE descriptors: textbook, motivation, learning theory, English, secondary school, teacher, teaching
Publikacje:
  • Banach, B. (1999). Podręczniki używane przez nauczycieli liceów ogólnokształcących i motywy ich wyboru. Języki Obce w Szkole: czasopismo dla nauczycieli, 5, 417-423.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"