Abstrakt: |
Badanie miało na celu określenie podręczników, jakich używali nauczyciele języka angielskiego w liceach ogólnokształcących oraz motywów ich wyboru. Pierwszy etap badania przeprowadzono w styczniu 1996 – ankietą objęto 53 nauczycieli z 14 szkół państwowych z Katowic i Chorzowa, w tym 10 liceów w Katowicach i cztery w Chorzowie. Drugi etap badania miał miejsce w grudniu 1996 – wywiady przeprowadzono z 32 nauczycielami języka angielskiego w liceach ogólnokształcących, w tym 17 z Katowic i 15 z Chorzowa. Do najczęściej wybieranych podręczników języka angielskiego należały kolejno: Bluepront (Longman), Headway (Oxford University Press), We use English (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne), Hotline (OUP). Wśród preferowanych wydawnictw dominowały Longman i Oxford University Press. Hierarchia podanych przez nauczycieli motywów wyboru podręcznika wyglądała następująco: ćwiczenia gramatyczne i leksykalne (81,1%), gramatyka (73,6%), teksty (71,7%), słownictwo (45,3%), materiały uzupełniające (39,6%), cele nauczania (30,2%), język (28,3%), szata graficzna (22,6%), kultura (22,6%). |