Obserwuj
Tytuł badania: |
Analiza wyników nauczania i efektywności nauczania na podstawie danych egzaminacyjnych dla wybranego gimnazjum |
Data: |
październik 2000 – grudzień 2000 |
Badacz: |
Ewa Stożek |
Abstrakt: |
Analizie poddano gimnazjum wiejskie, które od 2004 roku wchodzi w skład Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w gminie wiejskiej Z., liczącej ok. 5000 mieszkańców. Do badanego gimnazjum uczęszcza ok. 140 uczniów, na każdym poziomie są to dwa lub trzy oddziały. Celem analizy jest próba ustalenia, czy omawiane gimnazjum można postrzegać jako szkołę uczącą efektywnie. Średnie wyniki egzaminacyjne szkoły lokują ją w piątym-siódmym przedziale staninowym, co w przypadku szkoły wiejskiej uznaje się za bardzo dobry wynik. Do analizy wyników nauczania w gimnazjum w gminie Z. wykorzystano trzyletnie wskaźniki EWD za lata 2006-2010, jednoroczne wskaźniki EWD za lata 2005-2010 oraz dane egzaminacyjne z lat 2007-2010, na podstawie których wybiórczo przeprowadzono analizy w Kalkulatorze EWD Plus. Wyniki pokazały, że badana szkoła kształci uczniów w sposób efektywny. Nie można jednak stwierdzić, że jest to proces stabilny. Raport zawiera rekomendację dotyczącą powinności śledzenia przez szkołę jednorocznych wskaźników EWD, aby móc rozpoznać czynniki wpływające na efektywność EWD, charakterystyczne dla danej szkoły. |
Deskryptory TESE: |
studium przypadku, efekt uczenia się, jakość nauczania, dane statystyczne, egzamin |
TESE descriptors: |
case study, learning outcome, teaching quality, statistical data, examination |
Publikacje: |
- Stożek, E. (bdw.). Raport analityczny "Analiza wyników nauczania i efektywności nauczania na podstawie danych egzaminacyjnych dla wybranego gimnazjum". Pobrane 12 lutego 2014 z http://ewd.edu.pl/case-study-gimnazja/case1.pdf
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.