Abstrakt: |
Ewaluację przeprowadzono pod względem spełniania wymogu: Szkoła ma koncepcję pracy (objęto nią 1034 szkoły, w tym 526 szkół podstawowych). W wyniku przeprowadzonej ewaluacji stwierdzono, że zdecydowana większość placówek (69%) spełniała wymaganie na poziomie B (najwyższy poziom odnotowano w 15% szkół). Brak spełnienia wymagania zaobserwowano u 0,38% szkół. Na podstawie zgromadzonego materiału wykazano również, że prawie wszystkie placówki spełniały także kryteria składowe analizowanego wymagania, tj. Istniejąca w szkole koncepcja pracy szkoły jest znana pracownikom szkoły; Istniejąca w szkole koncepcja pracy szkoły została przyjęta przez radę pedagogiczną; Szkoła prowadzi działania realizujące koncepcję pracy szkoły. Zgodnie z uzyskanymi odpowiedziami ustalono ponadto, że 99% ankietowanych nauczycieli szkół podstawowych oraz gimnazjów potwierdziło przyjęcie koncepcji pracy przez radę pedagogiczną, która została wypracowana przede wszystkim (75% szkół podstawowych, 73% pozostałych placówek) wspólnie przez pedagogów lub zaproponowana przez dyrektora po zapoznaniu się z sugestiami nauczycieli (20% szkół podstawowych, 24% pozostałych). Jednocześnie ujawniono, że 94% pedagogów szkół podstawowych oraz 95% pedagogów pracujących w pozostałych szkołach zgodziło się z twierdzeniem o ich współautorstwie koncepcji pracy szkoły. |