BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Analiza wyników ewaluacji zewnętrznej. Wymaganie „Szkoła ma koncepcję pracy”
Projekt badawczy:
  • Jakość edukacji
pokaż badania
Instytucja:
Data: 1 września 2012 – 31 marca 2013
Badacz: Łukasz Kluz
Abstrakt:

Ewaluację przeprowadzono pod względem spełniania wymogu: Szkoła ma koncepcję pracy (objęto nią 1034 szkoły, w tym 526 szkół podstawowych). W wyniku przeprowadzonej ewaluacji stwierdzono, że zdecydowana większość placówek (69%) spełniała wymaganie na poziomie B (najwyższy poziom odnotowano w 15% szkół). Brak spełnienia wymagania zaobserwowano u 0,38% szkół. Na podstawie zgromadzonego materiału wykazano również, że prawie wszystkie placówki spełniały także kryteria składowe analizowanego wymagania, tj. Istniejąca w szkole koncepcja pracy szkoły jest znana pracownikom szkołyIstniejąca w szkole koncepcja pracy szkoły została przyjęta przez radę pedagogicznąSzkoła prowadzi działania realizujące koncepcję pracy szkoły. Zgodnie z uzyskanymi odpowiedziami ustalono ponadto, że 99% ankietowanych nauczycieli szkół podstawowych oraz gimnazjów potwierdziło przyjęcie koncepcji pracy przez radę pedagogiczną, która została wypracowana przede wszystkim (75% szkół podstawowych, 73% pozostałych placówek) wspólnie przez pedagogów lub zaproponowana przez dyrektora po zapoznaniu się z sugestiami nauczycieli (20% szkół podstawowych, 24% pozostałych). Jednocześnie ujawniono, że 94% pedagogów szkół podstawowych oraz 95% pedagogów pracujących w pozostałych szkołach zgodziło się z twierdzeniem o ich współautorstwie koncepcji pracy szkoły.

Deskryptory TESE: ewaluacja, ewaluacja placówki edukacyjnej, szkoła, jakość kształcenia, edukacja, badania edukacyjne
TESE descriptors: evaluation, evaluation of an educational institution, school, quality of education, education, educational research
Publikacje:
  • Kluz, Ł. (2014). Analiza wyników ewaluacji zewnętrznej. Wymaganie „Szkoła ma koncepcję pracy”. W: G. Mazurkiewicz i A. Gocłowska (red.), Jakość edukacji. Dane i wnioski z ewaluacji zewnętrznych prowadzonych w latach 2012-2013 (s. 11-26). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"