Obserwuj
Tytuł badania: |
Analiza wyników oraz wnioski z ewaluacji zewnętrznych szkół i placówek w województwie podkarpackim w roku szkolnym 2009/2010 |
Typ badania: |
ewaluacyjne |
Instytucja: |
|
Data: |
1 września 2009 – 31 sierpnia 2010 |
Badacz: |
Krystyna Czubara, Jadwiga Świętoń |
Abstrakt: |
Celem raportu jest pokazanie wyników ewaluacji całościowej w obszarach: procesów zachodzących w szkole lub placówce, funkcjonowania szkoły lub placówki w środowisku lokalnym oraz zarządzania szkołą lub placówką. Dodatkowo przedstawiono wyniki ewaluacji w obszarze efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innej działalności statutowej szkoły lub placówki. Dane pozyskano dzięki analizie 17 raportów z zewnętrznych ewaluacji w 3 przedszkolach i 14 szkołach z każdego etapu edukacyjnego. Wyniki ewaluacji województwa podkarpackiego zestawiono z innymi województwami w celach porównawczych. Raport kończą przykłady dobrych praktyk i rekomendacje dotyczące przedmiotu badania. Wnioski z badania potwierdzają m.in., że wszystkie przebadane szkoły starają się doskonalić efekty pracy. Niemniej jednak nie we wszystkich szkołach stworzono warunki do rozwijania umiejętności uczniowskich: czasami brakuje pracowni przedmiotowych czy świetlicy. |
Deskryptory TESE: |
ewaluacja placówki edukacyjnej, ewaluacja, szkoła, środowisko, zarządzanie szkołą |
TESE descriptors: |
evaluation of an educational institution, evaluation, school, environment, school management |
Publikacje: |
- Czubara, K. i Świętoń, J. (2010). Analiza wyników oraz wnioski z ewaluacji zewnętrznych szkół i placówek w województwie podkarpackim w roku szkolnym 2009/2010. Pobrane z http://www.ko.rzeszow.pl/artykul.php?id=6142
|
Informujemy, że linki do raportów badawczych, artykułów i publikacji odsyłają do stron lub podstron internetowych, za pośrednictwem których materiały te są udostępniane publicznie. Odpowiedzialność za udostępnione materiały ponosi podmiot prowadzący daną stronę lub podstronę lub podmiot mający uprawnienia do zamieszczania tam swoich danych. Instytut zamieszcza odwołania w dobrej wierze, przyjmując, że rozpowszechnianie utworu następuje za zgodą twórcy. W przypadku stwierdzenia naruszenia prawa autorskiego przez podmiot zamieszczający materiały na stronie lub podstronie, na którą przekierowuje link, bardzo prosimy o niezwłoczny kontakt z Instytutem Badań Edukacyjnych.