BIBE
polski   english
Strona główna Instytut badań edukacyjnych
BIBE
Evidence Informed Policy
Zobacz również
Nasze strony
O pracowni

Zespół Pracowni BIBE zajmuje się przede wszystkim monitorowaniem i opracowaniem badań za lata 1989-2015 prowadzonych w zakresie szeroko pojętej edukacji.   >> więcej


napisz do nas
bibe@ibe.edu.pl
 
  poprzednie
następne  
 
Obserwuj
Tytuł badania: Trudności studentów w rozumieniu pojęcia miary i całki
Data: 2006
Badacz: Zbigniew Powązka
Abstrakt:

Badanie przeprowadzono w celu odpowiedzi na następujące pytania: Czy wiedza zdobyta przez studentów z teorii miary i całki jest operatywna czy odtwórcza? Jakie trudności towarzyszą studentom przy poznawaniu tego działu i jakie są przyczyny tych trudności? Do zgromadzenia materiału posłużono się autorskim testem jednokrotnego wyboru, który składał się z 20 zadań. Pytania dotyczyły trzech zagadnień: teorii miary, funkcji mierzalnych oraz różnego typu całek. Badaniem objęto 99 studentów trzeciego roku matematyki studiów dziennych Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie. Analiza wyników pozwoliła stwierdzić, że wiedza zdecydowanej większości respondentów była przeważnie odtwórcza. Wykazano trudności związane z: zagadnieniami wymagającymi posłużenia się pojęciami teoriomnogościowymi i typologicznymi przy dowodzeniu różnych własności miary i całki; pojęciem procesu całkowego przy różnych definicjach całek; stosowaniem wyuczonych definicji i twierdzeń do rozwiązywania konkretnych problemów.

Deskryptory TESE: rozumienie, student, trudności w nauce, matematyka, studia wyższe
TESE descriptors: comprehension, student, learning difficulty, mathematics, higher education course
Publikacje:
  • Powązka, Z. (2012). Z badań nad trudnościami studentów w rozumieniu pojęcia miary i całki. Annales Universitatis Paedagogicae Cracovensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia, 4, 139-154.
 
Tagi
Ostatnie wyszukiwania
Wyszukane słowo Liczba odpowiedzi
 
Strona internetowa współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Baza Informacji o Badaniach Edukacyjnych została stworzona w ramach projektu "BADANIE JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI EDUKACJI ORAZ INSTYTUCJONALIZACJA ZAPLECZA BADAWCZEGO"